I Like it!!!

Wednesday, December 22, 2010

Buang Tebiat ko ni DeeDee... Sale!!!

Lepas jer aku selesai berurusan dengan dealer-dealer perfume kat area Masjid India kerana member-member Brunei dan Sarawak dan housemate order perfume, aku dan John meneruskan misi ke Sogo KL tu mamam McD! Urgggghhhh... Tidak ku sangka, Prosperity Burger yang aku inginkan habis di saat aku mengorder. Ouchhh!!!... Hmmmmm... Geram ni ... hmmm... dahla di menu McD tuu sudah cukup mengiurkan aku... Hmm... Siap dengan air Frizz baru nya lagi... Hurmmm... patutlah nampak raut di semua wajah pemakan di McD Sogo tuu macam takde mood jerrr... Ada yang tak dapat lar tuu~ So, takkan aku nak berundur plak. Aku ni pun hantu McD, so, tukar arr menu. Set Double Cheese Burger jer lah... Sedddddappp gak tuu~ Takper, ari lain aku target lagi Prosperity nih... Lagipun kan sampai Tahun Baru Cina... Hoho... Selalunya Prosperity Burger di KL ni keluar sebelum Tahun Baru Cina lagi, awal bulan 12 sebelum tukar tahun dah memanggil-manggil hantu lapar McDonald macam aku nih... Haha... Tips, kalau nak murah dan sedap McD, beli sebelum iklan di tv dikeluarkan. Murah tau! Haha...

Memandangkan aku dah tukar menu Prosperity kepada Double Cheese Burger, so, makan jer lah kan apa yang ada. Nasib baik sebahagian dari pelengkap Prosperity tuu masih ada. Ni, Onion Ring!!! Hohoh, tak pandang French Fries dah kalau yang ni dah ada. Aku memang suka ni... Order Bessssaaarrrr Punya!!! Hohoho... puas hati... Cecah Sos Cili. Auuuu.... Nyum-nyum... Disebabkan aku separuh geram tadi kat cashier McD tuu, geramku tuu tiba-tiba jer hilang sebab tak tahan tengok muka Cashier tuu tak berhenti senyum. Gigi jer nampak. Bercakap ngan DeeDee asyik senyum jer. Sampaikan kena sakat pelanggan yang sedang menunggu pesanan di sebelah DeeDee... Penyakat betoll, sampaikan aku tak dapat tahan gelak besar depan cashier dan pelanggan tuu gak... Geram aku tuu sebab takde Prosperity jer... John plak dah order kat sebelah, patutlah John macam tak terkejut jer lepas order, dia order menu lain. Dah sampai kat meja makan baru aku gitau kat John Prosperity habis. Tiba-tiba jer muka John macam muka kesian kat aku. Haha... Mana tak nyer, bulan ni mula-mula Prosperity keluar tuu John sempat rasa. Aku ni pulak tak sempat sebab asyik sibuk jer makan menu lain.

Tak per John, esok lusa, aku Usha-usha plak carik kat McD lain atau macam biasa call McDelivery jer eh... Nama aku nih dah terpahat tersergam indah dalam list McD di Kuala Lumpur. So, aku tak heran lah asal aku call jer Talian Hangit McD tuu, keluar lah ayat-ayat cinta "Yer, Encik Idarus nak Order ape?"... haha... Famous Dou~ Tak heran punnn kan... Apapun, Double Cheese Burger tuu juga berjaya merawat rinduku pada Prosperity tuu dengan kesedapan dan empuknya roti Double Cheese Burger tuuu dan kelazatan cheeseeeezzzz nya pekat, enak dan lemak menyentuh lidah di sukai ramaiiii tuuu... Ambooooiiiii DeeDee~

Haaaa, dah sedap, dah nikmat ko nak buat-buat lupa ke plak DeeDee? Engko tuu batuk. Asyik nak sedap jer, batuk sendiri mana nak semboh... Dah la tadi tuu minum air milo berais! Sebenarnya jugak, disebabkan aku terketawa kat Cashier awek tu, aku pulak terlupa nak pesan kat dia jangan letak ais dalam Milo aku tuhhh... Haissshhh, per lagi, batukkk arr alamatnya~ Dah sekian lama batuk, ubat kerajaan, ubat swasta, ubat beli sendiri cap ibu dan anak, lozeng, strepsils, dan Dequadin pun macam-macam dah aku usaha tak jugak semboh-semboh batok, last-last, baru aku teringat! Mula-mula aku jatuh sakit di Kuala Lumpur ni, antara last ubat yang aku kira berkesan sembuhkan batuk aku, Brand Himalaya nih. Nama ubat batuk tu Koflet! Product Himalaya ni banyak. Untuk pecahkan batu karang, lain lagi namanya. Macam-macamlah keluaran Himalaya nih. Ubat ni pun diimport dari India. Di keluarkan lagi di Malaysia. Bagus jugak sambutan brand ubat ni. Kalau di KL, terhad nak carik macam di Suria KLCC dan Mid Valley baru ada branch besar-besar dia. Kalau takat nak kuantiti atau keperluan sikit tuu, nasib-nasib lah jumpa kat area KL macam kat Jusco, Mydin, Sogo, dan lain-lain tempat lagi yang pandai anda cari.

So, aku pun berjaya carik ubat ni di Farmasi Sogo bersebelahan McD Aiskrim. Terliur gak tengok aiskrim dia... Sabarrr... Selesai jer beli ubat batuk nih, John ajak aku gi Tingkat 2 Sogo. Aku ikut jerrr... Tau ape jadi? John tengah carik brand kasut dia nak... Aku pulak merayap tengok pakaian lelaki yang begitu menggoda dan menodai aku di balik gantungan kemas dan kreatif di Sogo tuu... Sampailah mataku tak berkelip melihat baju kaler merah ala-ala Clark Kent tuu petak-petak di pakai patung... Oh mennnn... Lawa siottt!!!

Masin betol mulut member aku dulu si Marsupalami (bukan nama sebenar) bila dia cakap, jika aku ke KL, pasti aku akan rambang mata nak shopping. Marsupalami ni dulu bekas Supervisor aku gak lah masa aku jadi Promoter di Boulevard Miri. Hehe... Ya, memang rambang mataku suddddaaaa nih... Aku tak salahkan kau John, salah aku... salah akuuuu... Dengan pop card yang memaparkan diskaun 50% lah, 20% lah, New Arrival lah... oh mennn....

Last, aku cakap kat John, before aku mengigau malam ni sebab tak beli semua baju aku nak, baik aku try salah satu tuu...

Inilah first pakaian aku try dalam fitting room tuu. Syok sendiri arr... Aku suka bangat tengok baju nih... Cantik!!! Sabar jer lah... Rm120. New Arrival. Ambik gambar ponn jadi lah. Esok lusa aku pikirkan lagi nak beli ker tak. Haha... Buang tebiat... Tadi kalau nak beli dah boleh daa... Tapi, tuu arr... aku mesti control perbelanjaan bulan ni. Bulan depan gaji pun lewat sikit. Hoho, rumah sewa pun belum bayar ni.

Yang ni pulak 2nd try aku. Baju ni memang tak cantik, aku just nak try saiz. Nak make sure aku pakai saiz per untuk pattern baju ni. Kadang, lain baju, lain brand, lain jugak dia punya cutting dan size. So aku try jer, alang-alang dah berkesempatan try tuu, hohoho, ambik gambar jugak. Sempat!!! Apa pendapat korang?

Yang ni baru aku try jenama lain dari 1st aku try tuu. Tapi aku tak suka sangat tengok. Pattern bajunya kelihatan tak menarik dan tak modern dari yang 1st aku try tuu. Aku prefer lagi yang baju 1st aku try tuu than this. Antara 3 gambar aku fitting this baju, dan aku dibagi pilihan, aku akan pilih baju yang 1st try tuu. Bagi aku lagi cantik, ranggi dan modern, simple type and young person lover caring sweet aiskrim. Naaaahhh...

Hohoho... Oklah...gurau-gurau saja k... Aku hanya ingin berkongsi ceria fun dan happening lifeku saja... until here saja okay. Esok lusa kita bersua lagi ya dear :) Muah muah muah... Hoho.. Have a nice day...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers