I Like it!!!

Monday, June 28, 2010

Pengangkutan!! Liza... Mana ko... Hahahaha...

Beban apa? Hahaha... Adui nah. Liza!!!! Ko ingat kah gambar ani di forward mu ke aku dulu. Haha.. Pacah jua eh. Seumur hidupku, belum lagi ku penah nampak ni live!!!! Haha... Kalau setakat 3 orang tu nda jua heran kan? Haha.. Orait. Pengangkutan Awam lagi baik dari terpaksa tumpang kawan macam ani. Semalam, aku dan sorang memberku di rumah memang jalan sakan. Haha... pergi Jalan ke Pasar Seni and Jusco berdekatan umahku. Lama sudah nda jalan-jalan macam atu. Ehhee... Kawanku parking saja keretanya di Setiawangsa then kami teruskan dengan menggunakan Putra LRT. Direct ke Pasar Seni. Kenapa jua dengan Pasar Seni kan? Yahhh... Sana ada macam-macam. Kalau kalian mo datang nanti,, aku bawa kamu ke sana k. InsyaAllah. Asalkan, aku pun senang jua... Kadang, sudahku betul-betul free, kamu yang datang ke KL sini pulang yang nda free.. Memang pelik 1001 pelik.

Ani apa kes tah pulang makai bisen ke kepala. Aku penah jua kali di Bandar Kuala Lumpur ni naik moto nda pakai helmet, tapi nda jua sampai pakai bisen ke kepala kali ah. Tapi, hairan jua ku di Kuala Lumpur ni. Macam biasa saja kadang kawan-kawanku bawa kereta nda pakai safety belt kadang. Yang aku ni mati-matian tarik tali pinggang keledar tu supaya nda kana saman. Hehe...padahal bandar sudah ni ah. Antam tah iak. Bah, sambung tah ceritaku tadi pasal Pasar Seni dulu ah. Bila sampai saja di Pasar Seni, pasti saja rambang mata. Maksudku, terutamanya ko la Liza. Haha... Kenapa kan? Awuuuuuu... Sini Za, mun ko pegi Pasar Seni tu...Aksesori macam rantai leher, cincin kah... Lampu-lampu pelik ka... Teringatku ko saja tu. Ko kan minat barang pelik-pelik. Sampaikan lampung di bilik mu di Brunei dulu pun ntah lah. Nda pandai ku kan gambarkan. Aku pun dah jadi ikut-ikutan ko sudah penggemar tegar dengan barang-barang macam atu di KL. Apa boleh buat saja. Ku limitkan shopping barang-barang pelik tuk yang bisai-bisai. Cuma kelmarin adalah ku bali jua Almari ku yang comel. Huhuh... Kaler hijau daun pisang and putih. Bisai ku letak di bilik ku. Hehe...Nda mo ku ambil gambar almari tuk. Nda sanggup ku kan ambil gambarnya yang bisai tu. Haha.. Sebab memang ku tau jua bah. Karang mun sudah ku kembali ke Miri, bukan ku dapat bawa pun harta-harta tu. Ada jua yang ku tinggalkan. Lain la ko Lizz. Brunei ke Miri tu buleh lah...Haha... Mun dapat ku bawa macam bini-bini dalam gambar ani atas moto kali lah. Hahaa....Ndakkk ku sanggggguuuppppppp.... Perit tu rasanya menampung beban tu...ehehe....

Bah Za!! Lakas tah eh. Gumpol bajet ke KL..bawa si Enna. Berambeh tah dulu wah ke umah dorang si Awang Putra di Seremban, dah atu, time kan shopping tani g KL. Balik hari saja pun nda pa. I mean, just window shopping saja ba. Aku cuma bagi ko sepintas lalu saja meliat barang-barang tu. Bali nda bali atu terpulang tah eh.. Mun nda bali, dusta jua tu kali ah... Percayaku tuk... Kompom ko bali lah. Habis berangkut lah juak. Mun rasanya ko kan meliat Gucci ka barang-barang Guess ka... Meliat tah saja ko di Pavillion tu. Ko tau kenapa ku brani jamin dapat bawa ko pegi ke semua tempat ani? Sebab Pengangkutan. Buahahaha...Kenapakan dengan Pengangkutan? Hmm... Kenapa ah? Sebab. Untuk pergi ke tempat-tempat catu, pengangkutan di KL macam KL MONORAIL dan PUTRA LRT tu dakat-dakat saja. Nanti tah. Kalau mo liat banyak pakaian lagi di Times Square atu kah. Apa boleh buat saja bah. Aku baru 1 saja kadai saja sudah lalah bah kan bejalan. Kenapa? Sebuah tempat macam Pasar Seni atu saja pun sudah lengkap brg apa keperluan ku mo bali. Kan pikir pegi Times Square tu lagi tah ku berpikir 1000 kali kan pegi ka nda. Melainkan niat lain di Times Square. Meliat wayang sana pun ada GSC(Golden Screen Cinema). Mun kan bermain roller-coaster tu pun main tah Za mun payah gilak kan ke Genting tuk...ko bayangkan, dalam shopping complex atu ada Roller-Coaster. Nda nya damit tu kan. Basar jua tampat atu.

Mun ku mbawa ko ke SURIA KLCC pun, Uii nah... Macam-macam jua sana atu. Erm, mun kan meliat Petrosains kah... Aquaria kah apa nama tampat atu... Padahal aku sendiri balom masok. Tapi shopping di Suria tu penah la...Ko bayangkan, belakang KLCC tu pun ari Jumaat ada tempat solat Jumaat. Nda jua damit tu kan. Luas bah... Boleh la jua Mall Gadong di Brunei tu kan,Basar kan, Basar lagi di Sini ah... Mun kereta mu damit Za, macam dalam gambar ani tah ko kan membawa barang tuk. Tapi, aku bagi ko liat saja dulu. Hahaa...Jahat jua nda bali barang tuk...haha... InsyaAllah saja lah k. Mun bab makan tu la malas ku cerita. Teringatku pulang dulu masa tani di Brunei Za. Ktani dua suka makan-makan mun sudah jalan-jalan tuk. Tambahan lagi masakan di Brunei tu nyaman-nyaman tampatnya. Haha... Ingat ko kah tani dua penah makan Dim Sum nda jauh dengan sebuah KFC kah tuk. Aku pun nda ingat. Nyaman bah Dim Sum Halal tukkkkk.... Errrgggghhhh.. Tapi yang pasti, tiap kali tani makan... Kompom licin lah. Buahahha... Bila tah tani kan makan sama-sama stimbot ni Za!!!! Oh, bab makan di KL. Erm...ko mo makan apa Za??!!! Sushi? Kebab? Kenny Ayam Roaster ka yang di panggang sampai ayam nya berkilat-kilat kesedapan menunggu mulut tani dua kana suap? Ah... Sudah tah eh... Bebunyi tah pulang parot ku ani time ani.

Di KL, ko jangan risau Za mun pengangkutan rosak ka. So Far aku nda penah la. Hahah...di KL ani la. Tapi, mbari ijap jua eh mun kadang ku penah naik kritapi ke Seremban. Atu pandai macam beranti sendiri koh tengah-tengah jalan. Dahla ku mulih malam tuk aher ke Seremban. Gara-gara bas KL-Seremban abis, jadi ku pakai la kereta api tu. Mun sudah limpas kol 9malam Za, jangan tah ko kan bercari bas KL-Sermban. Tapi jangan risau. Keretapi ada bah. Kena pegi KL Sentral lah dulu. Hehe.. Bah.. Jangan tah crita pasal atu. Erm, kalau ko datang sini? Apatah kan ko Buat dulu Za? Aku ni macam becakap dengan dinding duhal.

Kalau ramai-ramai berjalan Za, payah jua. Banyak gilak komitmen. Aku cadang at least ktani 2 or 3 kah. Siuk. Haha.. Erm, nda pa lah. Aku rasa baik ku bercakap dengan tiang. Za, macam merajuk sudah bunyi nik. Ko ni kan. Menaip sorang sudah ku ah pulang. Hahah... Haiya.... Bila lah ko online lagi ni kan Za.... Haiya... Aku mo ketawa gulek-gulek lagi ba...sampai langgar dinding. Haha.. Paloi ah. Kalau dulu tu sanggup ku tu ah ketawa dalam online ngan kamu semua. Biar tah aku saja tergolek-golek di katil tu... Haishh... Nasib baik ada Chylla online Za... Dapat jua ku lagi berguling-guling macam kana geletek ah. Haha... Bah... Erm, mo tau perkembangan aku sekarang Za? Aku dah ada sebuah private Jet ngan Kapal Selam. Ku ampai di jamuran rumah ku. Ku biar tikus dari Labu jadi orang jaga Jet ngan Kapal Selam ku ah. Karang tiap pukol 12 malam pacah tah iak... Haha...

Perkembangan ku sekarang kan Za, erm.. ada orang di Seremban tu declare aku abangnya bah. Sian jua lah aku ngan nya.. ku layan saja. Hari-hari tu sms ku ah. Bini-bini la. Rupa-rupanya selama ani iak sudah perhatikan aku. Aku nda jua peduli lah masa ku di Semenanjung ani mun orang perati aku. Lalah ku sudah kana perati saja. Ingatkan nda suka ka, banciyo ka meliat ku. Rupanya, tiap yang memerhati aku tuk semua bak kata Udak Laki, ada udang di sebalik mee. Macam nyaman tah pulang rasanya eh. Oppss... I mean, kehidupan di KL ani banyak tipu muslihat nya Za. Terus-terang ku katakan ngan ko, orang yang pandai macamana skalipun mudah saja tertipu di KL ani. Orang suka ambil kesempatan sini Za. Walaupun orang tahu, di mana tani kan. Contoh la aku kan, orang di Miri tau aku di KL. Tentu ada sesetengah or segelintir tu cakap, "Eee, bestnya kawu di KL" tapi, sebenarnya ada jua part nda bestnya lah. Ehhe.. Tapi, nda jua ku nafikan tu best di KL.

Kalau ko kan tauk, di sini, semua orang banar-banar kan mencari duit saja. Kata orang, Hujan Emas Di Negeri Orang kan... Tapi, yalah, tentu ko faham apa rasaku kan bekerja di negeri orang nik. Sama jua macamana hatimu meronta-ronta mulih ke Miri kaja dari Brunei. Memangku paham lah cana rasanya ko kaja sebab aku sempat kaja ngan ko jua ngan Baem. Ehehe. Tapi Za, stress di Brunei nda sama macam sini. Alhamdulillah jua Za. Sini stress nda berterusan macam ku di Brunei dulu. Hehe.. Brunei tu sampai hari-hari. Hehe... Sini kami macam ramai. Atutah bukan sorang saja yang merasakan tuk. Sekurang-kurangnya aku nda kesepian jua. Di KL, banyak orang bisnes. Even aku sendiri Za.. Ada lah jua bisnes-bisnes ku sini. Tapi, dalam banyak-banyak bisnes ku tuk, tentulah jual top up tu saja kegemaranku jual. Yaaahhh, kadang ku jual top up, tapi aku jua top up diriku sendirik. Hahaha.... Keuntungan pun nda lari ke mana-mana. Wei, kita geng prepaidkan (0_o)... eheh.... ape kelas pakai Postpaid. Chewahhh...

Di sini Za, kami saling bantu-membantu lah jua jika ada masalah. Aku nda lah maksudkan pasal teman serumah nik. Aku bercakap pasal dalam gambar ani yang bininya tolong tolak lakinya supaya gugur ke tapi saja sebab sakit ati. Nada lah. Acah saja. Di sini, KL, ada orang ku paling nda suka bah Za, orang atu, berjanji bertimbun, tapi kan menunai janji tu payah lalu. Adakalanya pandai mengambil hati. Tapi sebenarnya menyakitkan hati saja. Hehe.. Kira banyak pengampu lah Za. Za, mana ko kan? Haisssshhhh... Baik lagi ku bercakap dengan TV. Haha... Awu bah awu...Pahamku ko bz. Gurau saja k. Erm...banyak pulang kawanku tapi nda jua ku cari dorang kan. Hehe... Pelik. To find a great chemical tu bukan sanang. Hehe... Baik jua housemate ku ada pasangkan astro di umah anik. Lagipun iak pasang Astro ni brapa bulan sudah. Rupa-rupanya semata-mata untuk meliat FiFA tu saja duhal. Aku kalau sudah menghadap laptop damit ku ani, apa lagi, Tv di on cari Channel 851 dengar Radio basar-basar.

Mengantuk sudah ku anik. Pa boleh buat saja. Gambar pengangkutan mu nik banyak gilak ku upload. Panjang tah sikit critaku nik. Haha... Urggghhh.. Babi bah sebalah ani dalam gamba. Ko perasan ka Za? Macam mbawa tong gas tah pulang. Za, mana tah jua laptop damit mu ah... Chat la wei..haha..ish..aku prefer lagi buat blog lah. Haha.. Hmmm.... Za...Aku mulih raya ani ah. Apa kaler baju raya mu tahun ani pulang? Tahun lapas bukan main lagi ktani semua ah. Berangan labih-labih kan beraya sama kunun. Sekali liat nah... Cani tah jadinya. Hehe.. Baju melayu ku ada sudah tu udak bini jaitkan. Hehe.. lawa. Macam kan pegi bertunang baju atu. Eheh... siuk eh.. Haha...

Raya karang, dapat jua ktani bergumpol. InsyaAllah. Macam tahun lapas sudah aku nda celebrate raya kan. Tahun ani semoga tani dapat jalan sama! Lagi sanang sudah ko dapat bertemu si Nana. Sanang ktani semua deal!!! Lagipun member2 ku di Miri semua sudah ada krita.. Hilux lagi tuk...boleh bawa kelapa sawit sekali berayak...Haha...Aku mo raya tani tahun ani panoh krita. Hahah.. Chewah... malasku excited gilak eh... Based on experience saja.. Yang penting, aku mo hentam semua kek and biskut raya tahun ani di rumah member-member. Rindu eh setahun nda makan biskut buatan member-member. Hmm...Mengkalik mun ku sampat Za, aku bali baju India jak baju rayaku jua tahun ani. Lagipun udak bini pun nda membantah aku kan mbali baju atu. Blom lama ani aku tepon mamaku cakap aku mo bali baju tambi, nda nya bantah ko. Haha.. kalau dulu bukan main di bantah sampai jangan abis duit tah iak pasan. Hehe..Sanang jua atiku tu.. Tapi, baju india jangan di liat catu..mahal jua tu kali ah. Ehehe... Tapi unik bah kan...Yay!!! Orait!!! Target.

Dah Settle semua, ktani jalan tah ramai-ramai macam dalam crita industan tuk naik kereta krabau ramai-ramai..or Shah Rukh Khan bertandak-tandak atas kritapi tu kah.. Beraya umah kawan. terutama umah katak ku mok ajak ko. Haha..Kenapa umah katak? Ko liat lah sendiri nantik umah nya. Ehehe... Tekajut ko meliat tiang umahnya sebuting saja sudah ko nda dapat ko palok. Haha.. uiii nah..akhirnya.. berjaya jua ku taip sampai ke bawah ani ah. Nda ko meliat tuk Za? Ramai-ramai tani dudok blakang moto...Aku drive k....Free air cond... Buleh sudah tu bawa lagu No Air...Bah..XOXO... I wish u read this k. (^_^)

Aih...Tulah jua eh..Balom lagi abis duhal blog ku Za!!!! Ani nah... Adegan censored nda censored ni pulang kua... Haisshh.. Hmmmm... sambong crita apa ah?? Arrr... Za!!! Ko maseh jual perfume? Erm..nda mau la crita ani..Ermm... Za... Aritu ko sms ku number lain bah. Number siapa kan jua tu? Paning ku banyak gilak number... Setia la wei dengan number yang satu. Haha.. Macam aku... Chewahhh... Za... Apakan ko gumpol ni lama sudah nda berintenet ngan kami semua ni kan... Genti banyak kan crita mu. Mun nda banyak siap ko Za. Haha... Crita la k. Buat blog ka. Hint-hint aku juak k. Sanang ku tau update. Haisshh.. Ko tau kah... kareng sudah utak ku nik kan menaip saja-saja nada ko sebagai sumber inspirasi nik kan berloya. Hahaxx.

Terpaksa ah ku sambung menaip nik di opis saja. Time lunch pulang nik. Kanyang ku eh. Patang ani kira ku kan ke Pertama Complex. Kan shopping jacket lagi. Tapi atutah, berpikir ku 2-3 ratus kali lepas ku teliat kasut ku ani pulang tiba-tiba bah macam kan jadi mulut buaya sudah. Haiissshhh... Ada-ada saja kan di bali. Mun ada sut iron man tu, atu ku pakai turun kaja supaya nda kuyak-menguyak kasut ngan pakaian ku. Lasak gilak bah mun bejalan di KL nik. Ko tau nda orang kaya Donald Trumph? Critanya pasal The Apprentice tuk? Perasan nda ko dalam video atu yang orang-orang di New York kalau kraja semua bejalan capat macam orang di Jepun mun pagi-pagi kan turun kaja. Macam atutah aku di KL ni Za. Baik aku nik orang. Kalau krita ada juak belanggaran mbawa laju-laju. Haha... Baik ko lagi Za kaja dalam Miri tu. Kalau jalan Jem pun, maseh juak kan mulih ke umah dapat juak kol 6 ka catu or 5:30pm ka. Aku sinik. Hmmmhh... Balik kol 5:30pm, tunggu bas, dapat saja bas, sampai di umah kol 7pm catu..kalau nahan ceret nang terceret bah ku madah ko... San nyawa... KL Jem aku boleh tertido bah dalam bas. Ktani di Miri Jem pun begarak jua maseh...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers