I Like it!!!

Sunday, January 16, 2011

No more Sorry Note...

Sunday. Anda di mana ni Dee? Apa anda buat? Kekadang, engkau datang bila kawanmu memerlukan mu tak minta di balas. Macam tahu-tahu saja. Tapi, ko sendiri pun tak tahu kan? Hehehe...

Ya!!! Hari ni aku bekerja! Dengan uniform ku yang semat! Ala-ala pramugara, pegawai Telekom! Pegawai JPJ! dan seangkatan dengan badan-badan pakaian uniform semat sedunia! Boleh suddddaaaa tu di bawa berkawat! :) Bulan ni giliran aku bekerja hari Ahad :) Selesai saja aku duty tadi, terus aku ke KLCC paksa si John temankan sekali. Haha. John apa lagi, ya beda bedu saja. On saja tuu kalau di bawa jalan! Aku ajaknya sama tengok Wayang! Huhu... bukan buat wayang arr! itu lain!... Itu Kenja namanya. Hehe... Hari ni aku dan John tonton wayang lakonan The Rock, 'Faster'. So, kepada sesiapa yang bercadang dah muak tengok Narnian ka, Gullivers ka, Hantu-hantu ka, Yahudi punya cerita ka, Tron ka, so, aku cadang, harus tonton cerita Faster ni! Layanzaaa... Aku suka. Mulanya bukan aku minat pelakonnya si The Rock atau dikenali sebagai Andy(nama sebenar).

Setelah ku bukakan hatiku sedikit demi sedikit dan melupakan keegoan si The Rock sebelum-sebelum ini dalam WWF/WWE, baru lah aku boleh katakan, cerita tuu harus di tonton! Best!!! Laki perempuan semua jemput tengok ya :) Aku kan kaki wayang ~

Semalam pula, engkau ke mana Dee? Cari-cari kau sejemput pun tak keluar. Hehe...

Semalam, aku bertiga! Aku, Marshill dan John. Dating! Pada 13hb Januari 2010, jatuh lah sudah hari lahir Marshill yang ke sama umur dengan aku~ Huhu... Jadi, memang agak lewat kalau nak cakap semalam baru nak celebrate. Hehe... Tapi, tak terlewat sekalipun untuk kawan-kawan terchenta macam kami kan Shill!? Hehe... Cuma, kasian sama itu Shill semalam. Di sebabkan abangnya perlu hantar televisyen (skema) ke Shah Alam, dia kena ikut. Kononnya aku ni menyedapkan hati Shill gak supaya kalau-kalau dia pergi tu pun, aku cakap lambat pun tak apa. Padahal, bukannya aku tak pernah pergi Shah Alam pun, jauh tuu jugak kalau guna kenderaan darat tambahan lagi Traffic Jam! Jadi, sepanjang aku dah sampai di Time Square tuu, aku tunggu John saja lah.

John pulak, macam lah aku tak tau, memang aku tau kalau ku suroh pukol 2 datang, tetapnya datang pukol 3 atau 4 bah! hehe... marah pun x guna... tunggu ko John beli Ferrari kan? Tiada alasan. Hoho... jadi, sepanjang menunggu tuu, aku dengan kebujangan biasa, ridin' solo lah jalan-jalan di Time Sq tuu... Gila kamu, aku mana larat jalan sampai habis tuu, terlalu luas dan memeningkan serta terlalu banyak pilihan tambahan lah lagi kedainya tembus sana, tembus sini~ Ada-ada saja lah barang barunya! Rambang mataku lihat. Terguris jantung rasa mo beli semua. Haha...

So, anda pergi mana saja lah DeeDee?

Aku ni full of suprise. Hehe... So, tanpa aku beritahu John dan Shill, aku ke kedai gift S&J lah yang terkenal dengan sikapku tuu, ada saja barang cute dan pelik-pelik. Instead of kedai cake, aku prefer lagi pergi ke kedai hadiah tuu. I feel so comfortable berada di sana mencuci mata dan melihat-lihat kekreatifan hadiah yang tercipta~ Siapa bilang aku tak beli? Kalau sudahku masuk tuu, haishhh, pantang keluar tangan kosong. Tambahan lagi mendengar orang-orang yang di sayangi sekitarku hari lahir ka :) Dapat kerja ka :) Kawen ka :) Tapi, terkadang, rasa sayangku itu tak semestinya aku tunjukkan dengan hadiah :) ada lagi? ya, ada lagi kejutanku :) Selamat berkenalan denganku :) Jangan kalian ada heart attack sudaa~
Alamak! Terlebey suddaaa~

Apa agaknya ya Hadiah Shill? Haha... Ok, kepadanya mungkin kejutan, kepada Bloggers, tidak. Ini aku share :) Nampak ni patung kiut ni? Aku hadiahkan pada Shill salah satu daripadanya :) I like it. When you touch this Doll, ia terasa begitu soft. Hehe...

Until lah si John datang, even John pun tak tau aku belikan hadiah apa pada Shill. Sebab, setibanya John di Time Square, aku minta tolongnya sembunyikan hadiah tuu dalam beg John siap dah pack ngan sampul beg kertas yang comel :)

Tapi, lama juga tunggu Shill, aku ajak John makan!!! Hoho... aku ajak John Western Food at the Top of My List. Then, aku rasa, baik tak perlu. Ajak John rasa KFC plak lah. (Kat Food Court) hahah... Kat Food Court Time Square ada makan-makan nasik! Baik makan nasik campur situ. Bila bawak John, makan dan sembang-sembang. Sok Sek Pok Pek Pok Pek, tau-tau dah pukul 4pm. Ada jugak terima khabaran Marshill x bisa datang. Sedih dia. Namun, aku pun, memujuknya supaya jangan sedih :) Kita boleyy ba tonton wayang lain kali dan jalan sama. Lagipun aku juga faham betapa perlunya televisyennya yang rosak itu dihantar pada sabtu itu kerna Warrantynya tinggal satu hari tuu saja~ Itu lagi penting. Kan? Well, Plan A tak menjadik, tetap aku dan John ada Plan B bah! Pergi mana Dee? Simple Plan! John teringat! Aku ada bungkusan ajaib yang perluku kutip sebelum tarikh tutup 20hb. Tambahan lah lagi dou, hari Thaipusam ni bakal menjelang tiba, aku belum lagi sempat ni beli kalung bunga :P Haha... Acah saja ya :P Baiklah, bersempena lah jugak kan sambutan Hari Thaipusam ni, aku nak ucapkan lah, Selamat Hari Thaipusam kat 3 orang kawan aku di tempat kerja yang berbangsa India dan rakan-rakan India ku lain di luar bahagian kerjaku dan jugak ane-ane, matcha-matcha, mamak-mamak dan rakan-rakan bloggers India yang lain, Happy Thaipussam okay. Dengar cerita, selasa ni dah tutup jalan kan Batu Caves? Ada jualan dan pesta-pesta. Sayang camera aku belum beli lagi kan bulan ni, tahun depan ya, aku akan pastikan setiap perayaan yang di sambut di Semenanjung dan Sarawak, aku try kumpul :) InsyaAllah.

Oh ya, sebut pasal Plan B tadi, aku dan John venture saja naik semberono bas ke Batu Caves semata-mata nak collect bungkusan ajaib aku yang sepatutnya sampai ke rumah ku, tapi, disebabkan tiada orang di rumah nak collect, dorang main letak Jer kat Pejabat PosLaju Batu Caves! Punya la jau-jauu~ Biasanya dorang letak kat PejPos Melawati jewww, maseh boleh claim sendiri lagi.

Bagaimanapun, aku dan John tetap berjaya mendapatkan! Itupun sejam masa terakhir collection time PosLaju nak tutup. Poslaju tutup pukul 8pm. Sampai melecet kaki aku pakai kasut baru aku tuu. Haissshhh... Sabar saja lah dengan PosLaju nih. Sampai hati. Ada hati ka PosLaju?

Aku dan John dari Leboh Ampang, naik lah bas ke Batu Caves number Metro 11. Sesampainya kitorang di Batu Caves pun tak jugak kitorang John ni turun gara-gara tak nampak dengan mata kasar pun alamat PosLaju tuu. John berkeras, turun dari bas bersama aku dan tanya orang kampung di sekitar kawasan Selayang. Punya la jau kami dua terlajak petang tuu. Orang kampung kata, kitorang ni dah terlajak. Sebelum sampai kampung dorang tadi dah kena turun. Jadi, aku dan John redha saja :) Pergi pulak ke stesen bas seberang jalan nak patah balik ke tempat yang dikatakan. Sebelum patah balik tuu, lirikan mata ni terpandang akan gerai Cik Kiah (bukan nama sebenar) jual kuih tepi jalan. Dengan penoh lenggang ulik mayangnya aku dan John melambat-lambatkan gerak tari pergi ke seberang dan berjalan ketam ke sisi gerai mak cik yang tengah nak ranap di serang orang membeli kuih-muihnya yang beraneka pilihan tuu. Katakan saja lah ko dan John Lapar Dee! Tak payah kau nak berMentafora sana! Haha... Ya! Aku akui. Aku kelaparan. Padahal di Time Square baru lepas makan di Food Court. Kan? Nampak sangat banyak tenagaku gunakan. Haus pun satu hal. Aku dan John masing-masing beli karipap inti kentang dan Pau Dorayaki. Eh! Pau Doraemon lah! No, no, no no... Orang Semenanjung sini panggil, Pau Sambal. Faveret aku tuu dou!!!

Makanlah kami ni tadi dengan penuh simpatinya di stesen bas sambil menunggu bas. Seronoknya aku makan kuih tuu sambil kaki ku terhayun-hayun duduk di stesen bas dengan riangnya menunggu bas seterusnya datang. Aku sangat gembira ketika itu. Penat dan lelahku hilang dek kesedapan Inti karipap rangup dan Pau sambal kakak tuu. Sedappp!!! Best jugak tau stesen bas dia, kerusi tu tinggi sangat. Aku suka. Terasa aku ni kecil semula macam mula-mula mak aku bawa pegi stesen bas dulu. Bezanya kali ni, bapak aku ni bawak, si John. Haha...

Tiba-tiba, datang bas! Aku acah John. "Entah-entah, ni bas kita yang bawak kita sesat tadi kan John?"... Haha... Ternyata mulutku masin. Aaaarr... memang pun bas tadi patah balik. Konduktor bas tu gelakkan kami dua John dan interview sikit. Dia sendiri termasuk kebanyakan penumpang dan pemandu dalam bas tu sendiri pun masing-masing tak tau. Macamana mau tolong ni? Hari dah nak Maghrib.

John dan aku akhirnya, setuju. Patah balik dan sesampainya semula ke Batu Caves Kuil-kuil tu, kami turun. Dan menyeberang mencari sampai dapat bangunan-bangunan di sekitar! Pada pukul 6:45pm tuu, hujan jatuh dan berjaya membasahi kuyup aku dan John sedikit demi sedikit. Setelah satu kali pusingan bangunan Dolomite Business Park yang kami berjaya jumpa siap mulut meyumpah terperanjat anjing di kaki kami dua John keluar mengejut dari bawah kereta besar lagi tuu, tak jugak jumpa Pej. PosLaju. Last-last aku pegi tanya kat tauke mamak berdekatan, dia terangkan map. "Lepas saja 4 bangunan ni,Encik belok kiri, jumpa Pos Laju"... Thanks :) Itulah al-kisahnya nak collect tuu. Balik dari PosLaju tuu pulak, aku ngan John, sambung lagi jalan kaki. Terserempak kawasan perkuburan Islam ni. Kus semangat. Terperanzat aku Maghrib ni jumpa. Dei~ tetapku candid Kubur tuu~

Teruskan berjalan kaki dari Kubur, sampai jugak ke stesen bas yang kami dua cari. Kepenatan aku tuu berbaloi sebab kotak bungkusan yang dihantar kat aku ni besar jugak. Besar jugaklah maknanya. Haha... Haiyo~ John! ambil gambarku!!! Mana kita ni John???!!! Terpaksa patah balik semula ke KL. Supaya aku dapat semula bas aku nak patah balik ke rumah pulak. Fiuh~ Letih wei yang teramat sangat semalam, pulang-pulang jeww aku ke rumah, settle semua, mandi dan terus terlentang tidur di tilam bilik tak bangun-bangun wei sampai pagi ni bangun terus pergi kerja. Haha... Wahhhh, bukan main sebenarnya aku mau bangun semula pukul 10pm mau masukkan kisah ni ke dalam blog, tapi, bangun sekejap pukul 10pm tu, sambung balik. Tapi set alarm pukul 11pm. Lepas 11pm jewww alarm tu bunyik, tetap aku malas nak layan. Di adjust aku terus bangun pagi nak kerja saja... Tak cukup cas. Hehe...

Sebenarnya malam semalam tuu, aku masih lagi berkeras nak ajak John tengok wayang lepas ambil bungkusan ni. Konon, dah sampai Sogo semalam terus nak lajak ke TGV Capsquare. John akhirnya bertukar fikiran demi kepentingan kesihatan dan kepenatan aku, dia larang. Aku pun setuju saja jika dipikirkan hari ni kan aku nak kerja?...

Pagi ni, aku ceria :) Memang cukup cas lah wei!!! Memang lah sangat2!!! Time tengah duty, bila lunch tengahari tadi, gelojohnya aku rebut peluang rehat tuu buat 3 perkara serentak! Haha, aku cuma ada masa 1 jam jak free eh! Aku makan, laptop online, dan bergayut sekejap di telefon ajak John tengok wayang pulang kerja sebabkan semalam tak sompat! Hehe... Well, Yup!!! Berjaya gak melepas gian hari ni! Boleh sudahku tidur lena. Malam ni tadi, aku baru bukak selapis dari bungkusan yang aku terima tuu. Wahhhh, kotaknya saja full of Love-Love gitu~ Apa ada dalamnya ya? Apa kata hati? Mau bukak tak malam ni? Ermmmm... ecok lagi lah aku sambung bukak ya. Hehe... benda baik kena cermat-cermat :) Hehe... Besar ni~

Okaylah sayang semua, aku rasa, minggu ni minggu holiday kan? sebab, Khamis Thaipusam. Khamis ni jugak PH. Khamis ni jugak aku kena jemput Wanzy dari KLIA. So, jumaat pulak Dee? Jumaat memang hari bekerja tapi aku claim off! Hari ni hari Ahad kan aku kerja, boleh claim off 1 hari. Sepatutnya esok boleh off, tapi aku mintak izin kat Bos tangguh ke Jumaat. Kan chantekk? Khamis hingga Ahad tak kerja? 4 hari rileks! Okay!!! Huhu... Bajet pun dah tak cukup gak gaji lambat ni. Tau Tak Per :) Okaylah, Selamat Hari Thaipussam, Happy Holiday and Have Fun Enjoy!!! GTG... See Ya again~

Wassalam~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers