I Like it!!!

Friday, November 19, 2010

Sticker at my Sellotape Holder [Kreatif]

"Excuse me sir, is this the Timbalan Pengarah room?". Aku pun menjawab "ya". Aku pun sudah merasakan semacam pertama kali nya pengguna itu meluru masuk tanpa memberi salam. Mungkin kerana bangsa nya berlainan but at least "Greetings Human. I come in peace~" ka. Rupa-rupanya, niat user ni masuk meluru ke opis kitorang nak buat aduan. Just that, bos aku takdak tadi. Iyo lah.. kan cuti raya. [Raya Haji].

Masa user tu memandang ke wajah ku dengan penuh dekat, aku hairan. [mesti ada something wrong nih]. Tapi tu lah kan. Tak baik berprasangka buruk. Soalan-demi soalan bertubi-tubi di tanyakan padaku tentang kehadiran Bos dan Bos Besar lagi. Aku tak terjawab sebab, aku bukan lah sebilik ngan bos besar sekali tu. Aku ni kan bawahan lagi. Aku pun cakap, "Pengarahhhhhhhhhhhh........errrrr......" (sambil ku menjeling kepada Mr. Kapak).

Tentu saja Mr. Kapak yang mengambil alih urusan dengan user tu. Tentang aduan. Aduan dia tu, memang benar. Tapi bahagian perkhidmatan kami memang ada masalah buat masa ni. Bukan selalu pun. Memperbaiki sistem tu pun demi kebaikan user juga. Cuma user kureng sikit bersabar, memang sampailah macam-macam aduan. Di situ lah nampaknya belang pendiam masing-masing dan ke'Poyo'an asli mereka. Chewah... Aku juga user. Tentu lah aku tau... Apapun. Rupa-rupanya, bukan user biasa. User luar biasa yang memberikan aduan.

Dari luar fizikalnya memang kelihatan normal. Tapi, apabila aduan nya semakin melalut melibatkan religion, kematian, pembunuhan dan stesen Minyak Shell, aku punya dahi pun bertuka! Berkerut siap kening Ziana Zain bin The Rock sebelah kanan aku terangkat hairan apa jenis aduan tu yang di adu kat En. Kapak.

Hehehehe.... Aku pun pelik bin bertambah pelik. Mula-mula aku pergi ambik borang aduan di kaunter yang di arahkan Mr. Kapak tu, aduan dia maseh ok lagi. Biasa-biasa saja ku dengar. Tapi lepas aku dapat kan borang di kaunter tuh yang telah menjelaskan dengan logiknya penerangan orang yang bertugas daripada kaunter tu tadi.

Aku tanya macam ni mula-mula kat petugas di kaunter perkhidmatan tu, "Erm... borang feedback kat maner? (sambil tersenyum)". Si petugas yang ayu itu pun berkata, "kalau nak borang feedback aduan tu eh?, kena ambik kat kaunter Khidmat Pelanggan di bawah tu Encik. Sebab borang yang ada kat sini cuma feedback biasa yang tak bertulis. Kalau Encik nak yang Bertulis-tulis tu kena ambil di bawah". Aku pun senyum saja dan teringat pesan Mr. Kapak ambik jer kat sebelah peti cadangan tu.

Aku pun sebenarnya malas nak ke bawah, takut aku silap ambil borang plak. Aku ikut jer arahan Mr. Kapak on my first place option. Masa ku ambik jer borang feedback user tu yang tak bertulis, si Petugas yang ayu itu pun bertanya sambil tersenyum. "Borang feedback ni nak ambik untuk user yang 'tadi' tu ker?".

Ah, sudah, memang jelas dari cara dan pertanyaan si petugas yang ayu itu seperti memang telah biasa dan tahu banyak tentang user 'tadi' tu. Aku menjawab "ya, (sambil tersenyum lagi)". Si petugas ayu itu pun berkata "eerrr... dia tu memang selalu macam tu. Memang tak di herankan sebab (sambil merendahkan nada suaranya) dia tu memang tak betol...". Huhuh.... dah agak dah! Memang body language user tu semacam! [I won't describe rupanya].

Aku pun berkata "Oh yekerrrr?... Hmm, apapun, terima kasih ya...". Aku pun membawa saja borang feedback tu. Tapi terdengar juga aku dari luar bilik tu aduan si User 'tadi' ni. Aku hairan bila dia sebut, "This is not about religion......" dan bla-bla-bla yang semakin merepek aku dengar.

Mr. Kapak plak bila nampak borang feedback user yang ku berikan itu memang nampak di raut wajahnya borang itu salah. Aku pun telah menjelaskan padanya tentang borang itu.

Dengan kepakaran Mr. Kapak, dia pun menjawab segala pertanyaan User itu yang dia termampu. Tetapi. Tiba-tiba...

Entah angin maner lah kan yang buat Mr. Kapak bangkit bangun. Aku mula-mula tu tak perasan. Selepas saja selesai urusan user tu nak kata memaki hamun, tak jugak, nak kata marah pun macam tak. Apepun. Dia selesai dan berlalu pergi.

Mr. Kapak rupanya menahan sabar. Sebab ada kata-kata yang dilafazkan oleh si User 'tadi' tu yang hampir menyebabkan Mr. Kapak rasa nak terajang jer ... Hehe... Yeah... manusia mana yang tak pandai marah. [melainkan orang yang beriman memancing udang kot?].

Hehe... begitulah ceritanya tadi. Chewah.... bukan cerita rekaan. Tapi, aku bukan nak cakap pasal benda ni sebenarnya. Aku nak cakap benda yang ku tengah seronok layan tadi semasa rehat sebentar. Kalau korang compare gambar ngan cerita aku, takde kena mengena langsung ngan aduan, Mr. Kapak dan user 'tadi' tu.

:) Apa yang korang perasan kat selotep aku nih. Ini di panggil dengan mudahnya dalam bahasa Jawa, Sellotape Holder/Cutter atau Sellotape Dispenser. Dalam Bahasa Majapahit nya pula, di panggil Pembahagi Sellotape! [iyo lah tuu DeeDee...] Haha...

Pada mulanya, slotep holder aku nih plain jer. Yang ader hanya nama pemilik jer. Pemilik tu aku lah!. Mulanya jugak 1 jer sticker nama aku tuh. Tapi, aku pantang tengok sesuatu yang plain tu jika boleh di corakkan dengan indah dan penuh dengan warna yang menghidupkan kecantikan tu, memang aku nak buat! Jadi, setelah berminggu-minggu aku memikirkan, aku teringat! Hahaha.... Aku teringat last 2 weeks ka aku ada terserempak [terjumpa] sticker kat tempat 1 of my best fren kat opis! Haha... Aku suka datang kat dia sebab dia salu proses magazine-magazine kegemaran aku macam magazine henpon, gadget-gadget dan macam2 lah. Jadi, masa ku tengah layan waktu rehat kat tempat dia aritu...

Mataku tertarik padanya. Tertarik pada si Gambar-gambar terang yang ada pada mejanya. Hahaha... rupa-rupanya gambar-gambar terang itu adalah.... Jeng Jeng Jeng!!!! "Stickerrrrrrrr!!!!!! Henpon HTC!!!!!" [bukan ker aku dah bagitau ker tadi aku dah jumpa sticker?].

Jadi, dengan kuasa bulan akan menghukum mu! Per lagi, terlintas lah aku menanggalkan sticker nama aku pada slotep holder tu digantikan dengan sticker Henpon HTC yang korang semua nampak dalam gambar-gambar ni. Aku pun guna lah ke'kreatif'an yang ada padaku supaya cantik lah pemandangan atas meja kerja ku nanti. Huhu... inilah semua hasil-hasilnya. Huhu... Nice sticker :) I like! *thumbs up*

Oh ya! Semalam aku postingkan tentang Sri Lanka is it? Today, insyaAllah, mission akan di jalankan untuk mengajar Mr. Tila tu guna kemudahan awam seperti bas dan monorail LRT. Wish us good luck :) Tata...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers