I Like it!!!

Sunday, November 14, 2010

Aku tak rasa ini lawak pun...

Salam semua :) Too tired actually semenjak-menjak nih. Tired asyik merantau jer kejer aku. Sabtu pun aku kejer. Jadi, banyak benda yang berlaku. Nanti aku taip-taip yang cerita best-best. Buat masa ni aku nak share e-mail yang aku terima dari orang yang aku tak kenali. Nah... Jemput baca loya buruk dia.

Loya Buruk 1
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia
bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya
membaca macam orang lain?"

"Dah tentu, " jawab doktor. "Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf,
akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan riang.


Loya Buruk 2
Seorang perempuan tua berjumpa seorang doktor dan bertanya, "Doktor,
saya ada masalah dengan perut yang selalu berangin, tapi ianya tidak
pernah mengganggu saya...kentut saya tak pernah berbau, dan senyap.
Jadi saya selalu kentut. Doktor meminta penjelasan lebih lanjut dari
perempuan tua itu...,dan perempuan tua itu berkata, "Sebenarnya, saya
sudah kentut sebanyak 20 kali ketika berada dihadapan doktor. Mungkin
doktor tak tau sebab kentut saya tidak berbau dan senyap." Sambil
menarik nafas.. dan tersekat2 ..Doktor itu menjawab, "Ok,sekarang
ambil pil ini dan datang jumpa saya minggu depan."

Seminggu selepas itu, perempuan tua itu kembali."Tuan doktor,"
panggilnya sambil marah-marah, "Saya tak tau pil apa yang yang doktor
beri pada saya, tapi sekarang kentut saya... walaupun masih senyap...
tapi baunya sangat busuk." Doktor itu membalas, "Bagus!!! kita sudah
mengubati hidung makcik yang tersumbat , sekarang, mari saya periksa
telinga makcik."

Moral of the story : berjaga jagalah ketika lepaskan angin tu..
walaupun kita tak bau.. tak dengar.. tak bermakna orang lain pun tak
dengar gak ! hehehehe..

Loya Buruk 3
Seorang mahasiswa sedang asyik berbicara dengan seorang pengemis tua
di depan kampus UITM.

Mahasiswa : Sudah lama mengemis di sini pakcik?
Pengemis : Ya..... lebih kurang sudah 8 tahun , nak .
Mahasiswa : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat
berapa pakcik?
Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak ..
Mahasiswa : Banyak juga ya pakcik
Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...
Mahasiswa : Ehhhh.....keluarga ada di mana?
Pengemis : Anak pakcik semuanya ada 3 orang, yang pertama ada di
Universiti Putra Malaysia di Selangor, yang kedua ada di Universiti
Utara Malaysia di Kedah dan yang ketiga di Universiti Sains Malaysia
di Penang...
Mahasiswa : Subhanallah, hebat-hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan
juga yerrr.. Eh..Anak pakcik tu semuanya masih kuliah?
Pengemis : tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik..



Klu ade kwn yg stres2 tu forwardkan le emel ni ye...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers