I Like it!!!

Sunday, March 13, 2011

Sampai sudah di Miri sebelum tarikh yang ku telah tempah???!

Urgggghhhh... sakitnya sudah kepala terlajak bangun pagi ni lewat. Bangun baik ku bangun sebelum terbawa-bawa rasa tuu. Sampai sudah di Miri? Ah? Biar betolll ni... Rasanya belum lagi tarikh yang ku beli tiket tuu sampai sudaaaa??? Bila masa aku packing barang semua? Sudahkah aku belikan barang-barang yang di pesan oleh sepupu dan rakan-rakan sekalian? Sempat ka aku pegi? Uh? Adui yaiii... Apa ni? Di mana ni??? Masih jugak aku di bilik ni... Kenapa tak sampai-sampai ke Miri lagi? Rupa-rupanya, aku sempat bergaduh dengan pemeriksa tiket penerbanganku ke Miri malam tadi. Tapi, itu semua berlaku dalam mimpi saja. Kurang asam!!! Aku ingat sampai sudah aku di Miri. Lost in space aku bangun tidur pagi. Lama aku memamai atas tilam tu memerhatikan sekeliling dan memegang diri sendiri. Ternyata kejadianku pulang ke Miri malam tadi tu dan segala macam krisis pergaduhan antara aku dan dot dot dot dan segala-galanya itu seperti suatu mesej yang jelas untuk aku.

Suatu mesej dari masa depan! Seumpama mesej tu mengatakan, aku harus bersedia apa yang bakal ku hadapi ketika nyata-nyataku tiba di Miri 27 Mac nanti. Kejadian malam tadi tuu di dalam mimpi seperti benar-benar berlaku. Rasa mo meraung saja bagi orang-orang yang ku selalu gaduh tuu faham. Geramnya... Tapi, syukur betul-betul... Dalam mimpi tu, aku check balik tarikh dalam handphone aku! Haha... betul ni... Dalam mimpi pun aku masih belum percaya yang aku dah sampai di Miri! Ketika tu aku bersama ibu. Ibu menenangkan aku. Aku gapai handphone dan melihat balik tarikh. Ternyata bukan tarikh 27 Mac. Tarikh 18 Mac. Bagaimana tuu aku boleh terlepas terbang ke Miri? Dalam mimpi tuu betul-betul celaru fikiran aku. Macamana boleh aku tersilap terbang awal ke Miri? Aku dah siapkan kesemua tugas-tugas di tempat kerja ka sebelum aku boleh terbang ke Miri? Wahhhh.... banyaknya kerisauan aku...

Begitu runsing hinggakan di dalam mimpi tu aku beritahu ibuku, aku telah tersilap tarikh datang, dan aku segera ke Lapangan Terbang Airport Miri dan bergaduh dengan gadis si pemeriksa tiket tu di kaunter. Adakah mungkin sebab system down dan urrrgggghhhh... Entah kenapa la aku tak suka mimpi malam tadi ni. Dah la bangkit dari tidur tu tadi sakit kepala... Buat aku tak sedap hati sebenarnya bila bangun pagi tadi. Melihatkan wajah ibu tuu yang gembira melihat kedatanganku dan tiba-tiba aku mau pulang pula sebab salah tarikh sebab takut tiada tiket pulang ke KL pula... Ntah apa-apa ah mimpi tuuu... [Tarik nafas panjang-panjang]... Tenangkan diriku. Itu hanya mainan tidur. Mimpi adalah anugerah Tuhan. Aku patut mensyukuri mimpi yang telah diberikan. Bila ku fikirkan semula tadi, ada antara 1001 hikmahnya... Banyak!!!

Antaranya, sedar jugak aku kenapa mimpi tu datang sebab aku belum bersedia. Aku belum lagi belikan barang-barang yang saudara-mara pesan dan rakan pesan. Aku belum lagi berkemas untuk bawak apa yang aku perlu. Aku tak tahu nak guna pengangkutan mana satu sama ada aku nak balik dari KL atau aku nak balik dari Seremban masa tu dan jugak kerja-kerjaku di opis yang harusku siapkan sebelum ku apply cuti. Dan sebab-sebab lain... Mimpi mesej malam tadi yang kabur tapi jelas itu memang benar-benar big warning untuk aku bersedia! Okay DeeDee! start ecok, mesti buat To Do-List!. Araso! Aja-aja!!! Fighting!!! Bbasya!!!

[berterabur ayat]
Haha
(@_@)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers