I Like it!!!

Sunday, March 13, 2011

Menyirap Darah Aku

Aku terima sms. Meminta bantuan mencarikan tiket penerbangan dari KL ke Miri [muka aku ni dah ada rupa cop tiket ka?] Padahal, aku tak pernah jumpa pun gadis ni [gadis lagi ka?]. Tapi, aku pernah bantu jugak dia dulu masa Awang Putra (my sepupu) suruh belikan tiket flight untuk pekerja barunya dari Miri. Selalu aku buatkan walaupun aku nda kenal siapa orang-orang yang aku belikan tiket bukan kerana aku yang mo buat, sebab Awang juga yang minta tolong. Aku usaha la tolongkan sebab kepakaran dalam booking membooking ni. Entah apahal la tetiba kan malam ni langsung aku tak boleh masuk web tiket tu sebab website penerbangan ni kekadang system down. So, aku pun setelah beberapa kali try web tu tak dapat jugak, aku jelaskanlah pada si gadis ni tadi. Bolehkan dia reply antara ayat yang bukan ku tunggu tu, "Bodo". Menyirap baiiiiiiiiii menyirap darah akuuuu baca sms tuuu!!! Aku pun dengan sepantas kilatnya menembak dengan ayat-ayat berbunga-bunga. Kalau ku jumpa gadis ni di Seremban, mo ku lihat mukanya setanding dengan smsnya.

Aku yang di KL ni pulak yang tengah bengong dengan sikap nya. Orang sudah usaha tolong di katanya bodo. Ko ingat ko tu pandai sangat, ko pergi lah cari sendiri tiket! Aku pun bukannya pandai sangat nda la jugak sampai ku kata orang tu bodo! Terus aku bagitau sama si Awang tadi. Biar Awang uruskan. Balik-balik cara sms nya menyalahkan aku sebab tak dapat tolong carikan tiket penerbangan murah untuk nya bulan Mac ni. Please lah... Aku, kalau dapat layari website tu tadi, lama sudahku tolong kau! Ko ingat aku main-main ka bila ko katakan ko ada masalah di kampung tu! Memang aku cuba sedaya upaya berkali-kali sudah! Bagaimana lah. Akhirnya, terbongkar jugak rahsianya ketika sms dengan aku. Terbongkar? Aku dapat menduga yang gadis ni suruh aku carikan tiket tanpa pengetahuan Awang dan Isterinya. Bilaku katakan, aku akan bagitau pada Awang supaya dapat membantunya, dia boleh cakap "paloi (bodo)" lagi kat aku! Damn U! Kalau ko nda bagitau masalah ko dengan majikan! sampai bila pun Majikan ko nda lepaskan ko dan nda tau apa masalah ko! Bagaimana juga orang mo tolong!!! [Sudah ku tembak habis-habisan tadi si Gadis ni sepertimana yang ku taip]...

Dari sana barunya kenal siapa aku! Terusnya tertanya-tanya kenapa ku bagitau dan bla-bla. Habis keluar kesemua pepatah aku yang terbaik dari ladang! Antaranya ialah, Berani kerana Benar, Takut kerana Salah! Ko ingat aku takut ka mo bagitau masalah ko sama Awang? Melainkan engko tu yang menipu saja mencari alasan mo pulang ke Miri kan? Barulah aku berani cakap ko tu yang penipu!!! Eeeeiiii... Nasib baik aku berjaya menenangkan diri sendiri dan berakhir sms ni tadi oleh sendirinya. Orang sudah bantu ko boleyy lagi kurang ajar cakap macam tuu... Aku bukan suka maaaa kalau aku sendiri yang ditimpa masalah macam ni... Urghhh... Tired ni sudaa mencarikan dari tadi. Gud nite!!! Bye-bye! Foot Lussss!!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers