I Like it!!!

Saturday, March 12, 2011

Everyone has photographic memory; some just don't have the film.

Pagi yang indah. Sabtu. Awalnya aku bangun hari ni?! Bukannya kerja pun. Tetapi, terbiasa bangun awal ketika kerja terbawa-bawa ke hari tak bekerja Sabtu ni. Hehehehe... Apa lagi? Bertindak lahhhh bangkit dan bersenam. Hahaha... Merendam pakaian sebaldi tuu [kalau buatkan pertandingan baldi terpenuh di kalangan orang bujang di rumah ni, aku rasa aku menang sebab baldi aku hampir mo melimpah ruah ke ladang gandum sudaaa] Melampau! Sarapan pagi pun sudaaa~ Hehe...

Ternyata, ada sesuatu yang jelas tetapi kurang jelas ni kenapa aku bangun awal. Aku rasa aku tahu selepas kejadian semalam. Kejadian yang belum jadi-jadi lagi tapi insyaAllah bakal menjadi tak lama lagi. Cuba teka? Adakah sebab kamera impianku yang bakal menjadi kenyataan pada masa terdekat? Atau kerana kepulangan yang ku nanti-nantikan akan tiba pada bulan ni? Atau? Aku dah terbagitau sebelum ni? Huhuhuhuhu... Jangan poning kepala. Jawapan kepada soalan ni akan ku jawab tahun 2012. So, jangan sakit kepala menunggu terlalu lama. Nanti Gila. Apapun, rasanya aku belum bagitau dalam mana-mana entri tetapi di luar entri. Huhuhuhuhuhuhuhu... akan ku pertimbangkan impian seterusnya itu selepas saja menyelesaikan kesemua perancangan bulan ni. Buat masa ni akan menjadi rahsia. Antara aku dan John. Tetapi, rahsia ini bisa terungkai setelah aku bukakan. Maksudnya, bukan rahsia besar, cuma rahsia sulit Power Rangers.

Apapun, aku ucapkan terima kasih first kat John sebab bagi aku kad diskaun ISETAN! Haha... Bestnya! Wahhhhh... boleh shopping-shopping dapatkan diskaun membercard! HAhaha... Bagaimana aku boleh dapat kad tu? Lepas ni aku cerita. Dan, terima kasih kali keduanya lagi jugak sebab akan menyimpan rahsia masing-masing dan akan menemani aku sepanjang rahsia tu dijalankan! Hahaha... Wah... macam spy-spy saja operasi ni. Apa jugak ni? Hehe... Entah... yang penting, operasi ni, semua orang mau jugak kalau tahu... Huhuhu... Sabar, aku janji akan bagi tau nanti. Belum today. Sampai cukup masanya nanti.

Semalam, punyalah aku dengan John pulang dari opis mo pergi cari DiGi centre di SURIA KLCC. Kesesakan lalu lintas di KL [paham-paham aja] begitu teruk petang tu. Bayangkan... dari pukul 4:45pm aku dengan John dan para-para sakura yang lain menunggu Bas di stesen Bas, pukul 6pm macam tu baru dapat Bas! Oh! Sungguh penat kaki beta berdiri. Ada-ada saja. Tambahan lagi rusuhan ka apa tu entah apa-apa saja area di Ampang Park dengan sepanduk-sepanduk yang di rampas Polis tu bertulis Citibank bla bla bla entah lah apa tu yang tertulis lagi. Nasib baik tak berlanjutan. Ada-ada saja kan? Hurmmmmm... Apapun, setelah tiba saja di KLCC tuu, aku dan John paham-paham saja lah mo menyerang kedai makan. Kelaparan yang teramat sudaaaaa! Berkeroncong irama Hawaii sudah perut ku ketika tuu~

Aku dan John serang McD. John pun peminat Double CheeseBurger... Huhuhuhu... sambil-sambil makan tuu, kami dua cuci mata di Food Court tuu... Tengok fashion orang dan gelagat manusia. Haha... Kan macam-macam foreigner situ. Memang layannnnn... Seronok!!! Lepas kenyang tuu baru lah dapat pikir dengan waras mo buat apa lagi. Haha... Mo cari DiGi Centre. Sebelum ke DiGi Centre tuu lalu ISETAN. Entah apa lah yang diserbu tiba-tiba sekerumunan orang dewasa mengalahkan budak-budak di sekeliling mainan BAN DAI dan lain-lain tu. Aku pun join! Aku kan suka menan! Wahhhhhhh!!!! Diskaunnnnnnnnn!!!! Menan-menan diskaunnnnnnnnn!!!!!! Wuhuuuuuuu.... Tapi aku tak beli. Masih boleh mengawal diri dengan bagi alasan lagi tuu kat John, "John! beli la! Beli untuk anak buah kau di rumah tuuu!"

Memang murah! Tapi, baru sekejap aku tunjuk kat John menan Busur dan Panah tuu, tiba-tiba sorang Abang yang terlihat aku menunjuk tu lalu pantas mengambil Busur dan Panah yang satu-satunya tinggal saja lagi. Ah! Hebatnya telunjuk ku! [perasan! padahal geram tu aku sepatutnya memiliki Panah dan Busur diskaun mendadak tu!] [Dee! Ko bukan budak lagi!]...Hurm... Takpa-takpa... aku sedapkan hati, aku tenguk figure Power Rangers sana, sejuk gak hati aku... Pastu kan! ada Nano Block paling kecik di dunia! Boleyyy buat macam-macam! bentuk binatang! Monster! Ahhhhhhhhhhhhh~ Menan menan menan!!!! Hurmmmmm diskaun lagi tuuuu!!!! Kalau dulu-dulu aku sempat main LEGO! Sekarang LEGO telah semakin kecil dan murah!!!!!! owwwwwwwwwwwwwww!!!! Bestnya.... [Terujanya kamu!]

Walau apa pun, aku dan John masih dapat lagi mengawal diri masing-masing daripada membeli menan. Pantang jugak terlihat pakaian cantik di sekitar Brand SEED. Baju petak-petak tu murah pulak time-time sengkek begini. Haha... Perbezaan yang ketara di antara harga member dan bukan member. Tersangatlah murah kalau ada member card ISETAN tuu! Apa lagi? Aku dan John buatlah interview terbuka denga Promoter yang sedia ada di SEED tuu. Ternyata pendaftaran hanya Rm15 untuk 2 tahun tuu menarik perhatian aku dan John. John pun mengisi borang member dan yang paling aku Gumbira tuu, ada satu ruangan borang John isi tuu SUBCARD! Maksud? Ada peluang seorang lagi dapat Kad Member John tu, tapi keuntungan masuk ke arah akaun John walaupun pemakainya bukan John. Wahhh, beta amat berbesar hati menerima pelawaan John menerima kad ahli tuu. Wuhuuuu!!! Diskaun-Diskaun-Diskaun! Keluar saja dari ISETAN tu, aku dan John senyum memanjang! ($_$)

Dengan rasminya, aku telah diiktiraf sebagai Perunding Fashion buat si John! Hahahaha... Bagi ku pula, John adalah Penasihat Kewanganku. Padan! Habislah bila bertemu. Selagi ada shopping complex tuu, habis di window Shopping. Rajinnya~ Aku suka membanding-banding harga tu sebab mudah jika ada teman-teman ka yang suka atau mo beli hadiah ka, aku guide dorang beli di mana :) Nanti aku mo servay pulak Tailor pakaian tuu. Settle jak, dapat buat tempahan untuk opis ka dan lain-lain majlis kan? Yeay!!! Hoorayy~ I Like! Owh, okaylah... memandangkan adrenalin ku ni macam baru lepas makan coklat jak, baik aku bagi tips pasal Coklat ngan korang. Aritu aku ada terbaca info pasal Coklat. Tak ingat sudah aku terbaca di Majalah mana masa tuu. Nah, Selamat Mentelaah! (^~^)

Ramai orang cuba menghindari coklat dengan alasan sedang diet. Namun, mungkin selepas membaca hasil kajian ini, sikap anda akan berubah. Sebuah kajian yang diterbitkan di dalam Journal of Agriculture and Food Chemistry mendapati, coklat hitam dan makanan yang kaya antioksida lainnya mampu membantu mencegah pengumpulan sel-sel lemak dalam tubuh.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers