I Like it!!!

Friday, April 15, 2011

Never say Never : Senyum : Tak perlu Kata Apa-apa

Di sini ada. Di sana pun dia ada. Kenapa aku tengok DeeDee ni ada di mana-mana ya? Hahaha... Dei Dei Dei~ Hari ni saya balik rumah bini saya yang pertama. Hahah... berikutan entri semalam tentang Dua Alam tuu... Hari ni dengan jayanya aku sampai ke rumah lama ni di Keramat. [Mengaku saja Dee ko tuu rindu kat member rumah lama]. Ya... rindu lah jugak. Walaupun dorang jejarang ada kat umah. Asal malam jer ada, asal ada jer, malam. Siang pergi mana? Kerja la wei!!!! Dei~ Jangan macam-macam anda! Hahaha... Nanti bagaimana mo sara diri. Haishhh... Apa aku bawa ke rumah ni tadi? Ada pakaian basah aku bawa ke rumah ni...[Kenapa pakaian basah?] Sebab aku suka basuh pakaian di rumah lama ni. Pressure airnya walaupun dulu aku rasa slow, tapi, kalau di compare dengan rumah baru tuu, slow tahap Gaban lagi rumah baru tuuu pressure ayaq dia~

Coba anda terangkan Dee! Apa perbezaan rumah lama dan rumah baru? Dan jelaskan. [Macam soalan Esei ba kan?]. Erm, isi dan pendahuluan perlu tak? Hehehe... Okeh-okeh... biar saya jelaskan! Kalau dari segi air, macam aku jelaskan tadi, aku prefer air di rumah lama ni di Keramat. Even pakai penapis air Bio Aura untuk tapis air di rumah Keramat tu, still ok lagi. Kalau di rumah baru berdekatan opis ni, hurmmm... Payah bin Susah arrr air. Kalau aku cadang nak guna penapis air kat rumah baru tuu pun, berpikiaq 1001 kali. Tekanan rendah amat bangat! Korang bayangkan [cuba bayangkan sekarang], aku kalau mandi, kan, lepas aku mandi tuu, kalau air kolah (macam tempayan or takungan air mandi) tuu aku dah kurangkan air selepas di pakai, mahu nyerrr member aku yang seterusnya kalau menakong ayaq (air) tuu sejam macam tuu... [Kecian tak?] Hurm... bagi aku, tiada bezanya bangun pagiku di rumah lama dan rumah baru. Tetap aku akan coba mengalah untuk membolehkan air ditakung selepas aku mandi awal. [Tapi itu bukan paksaan ya][it's an option]. Walaubagaimanapun, kedua-dua rumah ni aku puas hati duduki. InsyaAllah, rumah lama di Keramat AU3 tuu, aku out by the end of this year. [Berat nak meninggalkan, tetapi, bila ada yang lebih baik, kita harus berubah kepada yang lebih baik, dan tak bermaksud rumah lama aku tu tak baik :) Dua-dua pun best!]

Bukannya setakat nak membasoh baju jeww aku kena datang rumah lama ni. Ada banyak lagi larrr jugak barang aku kena angkut sikit-sikit ke rumah baru... Slow-slow... Antara sebab lain tuu aku pilih rumah baru, jimatkan kos tambang perjalanan aku dari rumah lama ke opis. Aku pengguna tegar Bas-bas selagi ada di K-eL ni~ Pedulik lah RapidKL ka, Metro ka, NyangRapit ka, Metrojaya ka...[lebih-lebeyyy suddaaaa]...semua aku naik semata-mata untuk sampai ke pejabat! dan beraksi sebagai pekerja terlampau yang dahsyat-dahsyat. Membazir saja aku naik macam tu hari-hari. Lain lah kalau aku guna motor. [Pakai motor ka? Macam pakaian]. Masalahnya, terbaru ni geng! Ada member aku motor dia kena curik haaaaa kat opis! Dei!!!!! Terus terpelanting niat nak membeli sebuah motor ajaib kat K-eL ni! Bagaimana tuu? Kat opis tempat kerja sendiri ponnn hilang, apatah lagi kalau aku parkingkan motor aku tuu kat rumah berdekatan tompat koja beta! Dahlah bekas penyewa rumah baru aku ni penah ngadu kat aku dia telah kehilangan motor sebanyak 6 kali dalam hidup dia sekitar rumah dan tempat koja ni... Haissshhhh, baik aku dengar cakap orang dah 6 Kali kahit kahilangan motor nih kan? Jangan cukupkan 7 En. Dinosaurus (bukan nama sebenar), kalau cukupkan 7, kena la lipat moto tu simpan dalam beg tangan lepas pakai dan bawak masok ke dalam rumah. Kan Kan Kan... Haissshhh... Pencurik-pencurik~ Helep... Helep!

Begitulah kejadiannya... Dan, bukanlah setakat tempatku menjemur pakaianku saja rumah lama ni... Tempat untuk aku bertukar-tukar selera lah jugak sekijap sini, sekijap sana~ Kan Kan Kan? [Lantak engko lah DeeDee! Duit ko!] [Janji ko bahagia! Amin]. Tapi kan geng! Kalau aku comparekan bab pengeringan pakaian, aku rasa, pakaian yang aku basuh di rumah baru lagi copat kering jika dibandingkan jemur pakaian di rumah lama... Kenapa? Faktor cuaca? Or Persekitaran? Faktor tempias sebenarnya menyebabkan pakaian Aku copat kering haaaa~ Bagaimana tuu? Begini! Kalau di rumah lama Keramat ni, aku jemor kat dalam rumah ponnn tetap kering! Tapi ambil masa 3 hari begitu kalau jemur di dalam rumah tanpa sinaran Ungu. Kalau jemur di beranda rumah pulak, memakan masa 2 hari saja! Kekadang cuaca mendung kan. Tetapi, kalau dah begitu hangat bangat! Tak sampai sehari or memakan masa selama 1 hari saja dah keringgggggggg kat rumah lama ni!

Namun begitu, [deh...tiba-tiba] yang senorok senoroknya menjemur pakaian di rumah baru ni pulak, hentam lah kalau hari hujan lobat ka, panas ka, salji ka, hanya mengambil masa sehari saja sudaaaa kering pakaian Beta. Waaaahhhhhhhhhhhh... Dahsyat! hebat! So, kesimpulannya Dee? Belum kesimpulan lagi.

Di sini atau di sana sekalipun bab menjemur ni, itu bukan isu yang penting sangat sebenarnya [walaupun penting sebenar-benarnya lah!]. Apa yang penting? Kerjasama! Apa yang penting?! [Aku tanya sekali lagi kat diri aku nih!] Apa yang penting adalah kerajinan dan jangan berfoya-foya selepas balik kerja! Maksud? Lepas balik kerja tu kan Dee! Buatlah cara orang bujang yang budiman sikit! dEi!!! Balik kerja tuu terus lah basohhh Kurta (Baju) tuu!!! Janganlah dilenggang-lenggang kangkung lagi! Basuh terus! Cepat! Jangan tunggu dah seminggu pakaian dalam baldi bagaikan bercinta nak RAK baru nak basohhh... mahunya baju tuu kering 2hari 3malam percutian di rumah sewa siap pakej Seterika dan spray minyak wangi sekali kan! Nahhhh... [Hanya yang faham saja understand]. Rileks-rilekssss... Cool Dee...Cool Maintainence Dee~ Lagipun, duduk berTIGA saja di rumah baru tuu, apa nak di rushkan... Huhu... Semua nya ala Kemachoan Bujang Sepah, so, tak bujang larrrr kalau rajin! [Dei! Sapa cakap?!!!] Bujang ponnn kena rajin tau! Huhuhu... Apa saja~ Bahasa Koreanya : Whatever~~~~ WhatEVA~~~

Bak kata pepatah aku nih, iboh ko nyesal nok pa di polah kawu, semua ya kelak dudi tetap camya juak bah! [Orang Korea cakap ni kat Aku! ;P] Hehehe... Jadi, perenggan terakhir ni Cikgu DeeDee!? Bolehlah dikatakan anda kena sabo jewww kat apa yang korang tengah buat. Kalo tak sabo, kita bako jewww~ Hahaahaha... Acah saja ya... Teringat aku kat member-member aku di dalam dan luar negara dok bertubi-tubi bantai aku guna ayat-ayat keramat KLBR (Kak Limah Balik Rumah) tuuu... Walaupun sudah 1001 kali member-member dan sepupu sepapat aku cakap cerita Kak Limah tuu kelakar, aku tetap belum tertonton-tonton geng cerita tuu... Rasanya, akulah makhluk tuhan paling berdekah ketawa nanti terguling-guling terhantuk dinding mengKETAWAkan adegan-adegan dalam cerita-ceritu tu nanti. Haha... Tapi, aku layan jak member-member haku yang dok sebut-sebut jak ayat-ayat KLBR tuu depan aku... aku layan saja~ Sebab, the way member-member aku tuu demo kan jeww dah cukup mengagumkan dan cukup Berdekahhhhh Mattttttt!!! Wuhuuuu... i Love slang Perak, Kedah, Penang and seangkatan dengan Utara hohhhh~ So, ada peluang ni!!! Opssss... cukup-cukup... Takat didih ni terlebeyyy suddaaa... huhu... I love my Blog! Daaaa~

Nantikan saja nanti ya ceritera baru aku dalam Blog DeeDeeiDarus ni!!!
Caaaaaaayaaaaaaaannnnggggg DeeDee!!!!
Betulka ni Blog DeeDee?
Hahah


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers