I Like it!!!

Tuesday, February 8, 2011

You do not leave me. You abandoned me. So even now you're back, my heart will never be the same.


An nyoung ha seh yo my bloggers? Mo hae? DeeDee fine saja. Lately aku rajin melayan Korean Series di lappy ku. Hehe... The first Korean series yang pernah aku khatamkan dulu masa zaman kerja di Brunei ialah Full House :D Best!!! Sampai sekarang masih lagi dalam ingatanku. Cerita tu banyak maknanya bagiku. Last tengok siri tuu 5 tahun lepas or 6 tahun sudah.

Well, February ni banyak PH time. Hari Wilayah hari tu aku tak sangka gak ada keluar ngan member-member facebook. Chinese New Year plak aku ada balik Seremban, Negeri Sembilan. Macam biasa, kerja jadi cashier bantu sepupu di Negeri Sembilan tuuu... Ada gak income time cuti. Huhuh... walaupun aku ni malas sebenarnya, tapi bawa-bawa lah rajin tu kan. Jangan terikut sangat malas tu. Anda buat apa plak cuti? next week pun ada lagi PH. Bersempena dengan Maulidur Rasul. Tak tau gak apa nak plan. Baru hari ni jugak nampak aku punya entri baru. Lately aku banyak benda mo di cerita, tapi entah. Macam lagi suka di simpan kenangan-kenangan dan pengalaman tuu dari di taip. Why DeeDee? Why? Hehe... Kekadang, apa yang di taip tidak sesama yang telah dirasakan. Bukan kerana takda mood nak taip or kerana orang tersilap judge ka pada hasil penulisanku. Cuma, itulah aku cakap tadi, adakalanya baik disimpan memori indah tuu. Hehe...

Last best memoriku masa balik dari Seremban tuu. Punya lah ramai orang di Terminal 1 Seremban dan di stesen KTMB. Macam banjir orang. Hoho... Tapi, dalam kesibukan dan kesabaranku menahan marah sebab hampir 3 kali di kecewakan bas penuh dan sesak tak cukup tempat duduk, dua jari isyarat tangan memanggil-manggilku dari dalam bas yang ke-2. Aku tergamam. Tanpa berlengah, aku terus masuk semula ke dalam bas ke-2 tuu dan mendapatkan tempat duduk kosong yang gadis konduktor tuu panggil. Lega... Berkat kita bersabar, Tuhan sajalah yang tahu bagaimana rasa gembira dan bersyukur di dalam hati tu kerana terpilih untuk mengisi kekosongan tempat duduk yang ada daripada 1001 manusia yang membanjiri kawasan bas tersebut. Kamsahamnida Ya Allah. Sekarang, walaupun aku dah habis menonton Full House untuk kali ke-2 nya, aku tak berhenti setakat itu menonton Korean series. Dalam hard-drive ku hari ni masih ada lagi cerita Korean. Setakat ni aku dah berjaya menonton episode 4 dari 16 episode My Girl. Tetapi, dalam hati meronta-ronta juga nak melompat menonton Flowers 4Men (Boys Over Flowers) yang banyak kali diperkatakan terbaek siri nya yang tengah hangat jugak member-member aku suroh tengok. Rileks... Aku dah ada complete siri nya sudah. Rasanya sabtu ahad ni kot? hihihihihih [evil laugh].

Oh ya... lately, isu pelajar Malaysia di Mesir tuu semakin hangat bukan di berita? Dari hari Wilayah tu aku sudah merasa kebimbangan tersebut. Aku bimbang pada saudara-saudara Islam kita di sana saja mengharungi saat-saat getir. Semoga mereka semua selamat tiba di Malaysia. Mula-mula berita dalam 5-10 minit saja isu tu disiarkan. Dah 5 hari aku perasan berita di Tv3 tuu, semakin lama hinggakan hampir 30 minit isu Pelajar Malaysia sejumlah 10,000 orang lebih di Mesir disiarkan dalam berita. Ternyata semakin serius. InsyaAllah, semuanya bakal kembali ok. Keep update di berita ya. Yang ku kesian tu, ada student yang duit tinggal RM50 saja. Macamana mo balik ke Malaysia sendiri? Airport pun tak lepaskan juga foreigner yang lain. Dah. Kita henti setakat ini. Apa-apa perkembangan berita tersebut, kita ikuti bersama-sama di Tv dan Media Massa yang lain ok? Araso? Arachi? ye... Annyeong~


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers