I Like it!!!

Sunday, December 25, 2011

Tiada Lagi Istilah 'Bujang Sepah Semat'

Today Ahad. Krismas bagi mereka yang beragama Kristian. Untung bagi kami yang bekerja pada keesokan harinya, PH. Wee~ Cuti sehari. Selamat Bercuti kepada yang bercuti esok. Happy? Good! Plan nak ke mana cuti? InsyaAllah, DeeDee pergi Melaka esok ditemani adik-adik. Mereka ajak DeeDee pergi Melaka balik hari. Well, macam biasa ... DeeDee mo kasi jelajah Melaka tu mana yang sempat. Huhuhu... Bukan selalu pun kan? Entri kali ni DeeDee tidak akan lagi bersama budak-budak serumah maybe Januari or Februari. Maksud? Wanzy dan Pojie nak pindah rumah sewa lain. Remember tak lagi DeeDee ever cakap pasal isu pindah rumah kan? Well, akhirnya sampai sudah masanya untuk isu ini DeeDee share sama kalian pembacaku :)

Semalam DeeDee telah berbincang bersama Pojie tentang pada mulanya DeeDee telah maklum tentang Wanzy akan berpindah around January maybe before Chinese New Year. By the time DeeDee bincang dengan Pojie, tersentap lah jugak DeeDee rupa-rupanya Pojie juga akan berpindah rumah sewa. But, what about you DeeDee? Tak pindah?

For now, DeeDee tak bersedia lagi untuk pindah. Pertama kali sebab DeeDee masuk rumah sewa sedia ada sekarang adalah sebab nak dekat dengan tempat kerja dan jimat kos perjalanan tanpa menggunakan pengangkutan awam. So, kalau nak jugak pindah, boleh dengan syarat, lebih dekat dengan tempat kerja, tempat parking lebih selamat dan tidak memerlukan kos pengangkutan ke tempat kerja hanya berjalan kaki.

DeeDee okay jer dengan keputusan Wanzy dan Pojie jika mahu pindah rumah. Cuma kerisauan sekarang tentu saja mencarik housemate baru yang lebih dipercayai seperti DeeDee percayakan Wanzy dan Pojie. InsyaAllah, sedang dalam usaha mencari.

Wanzy pindah salah satu sebab kerana mahukan parking kereta yang lebih selamat. Pojie pindah juga salah satu sebab supaya dapat parking motorsikal dengan selamat kerana rupa-rupanya dia telah membeli motorsikal baru-baru ini. I'm okay with their keputusan kerana DeeDee faham bagaimana rasanya nak memastikan tempat parking tu selamat sebab DeeDee juga memiliki motor tetapi tidak dibawa ke KL. Lagipun, situasi parking di rumah sewa sedia ada ini memang sangat bahaya. Penyewa sebelum kami telah banyak kali hilang motorsikalnya. Blacklist area lar katakan tempat nih. Tapi, yang best dan terbaiknya tentang tempat yang DeeDee sewa sekarang, sewa okeh, pastu berdekatan dengan stesen LRT dan jugak berada di Pusat Bandar. Kalau nak pergi mana-mana tuh, terpulang nak pergi mana. Dekat juga dengan fasiliti lah. Alhamdulillah.

So, siapakah yang bakal menjadi penyewa terbaru rumah sewa yang sedang ku duduki sekarang menggantikan Wanzy dan Pojie? Kita nantikan samada pada Januari or Februari entri :) InsyaAllah. Kalau boleh, kali nih, biarlah seorang saja penyewa seterusnya. I think should be okay if duduk berdua jer this time. Dapat privasi masing-masing sorang satu bilik. Rumah ni ada 2 bilik :)

Until now then. Later kita cerita la lagi pulak yer sapa kah yang bakal menduduki rumah sewa DeeDee ni nanti. Hanya menanti penyewa baru saja ni. InsyaAllah, sebaik-baiknya yang dikenali dan dipercayai dan senang untuk diajak berbincang :) Kepada yang sedang bercuti tu, jaga makan, jaga minum dan kesihatan okay. 6 hari lagi dah nak bertukar tahun 2012. Time tu lar kita patut dah bersiap dengan azam baru pulak. Start Januari jugak nanti waktu bekerja DeeDee akan berubah dari pukul 8am punch in pukul 5pm balik berbanding sebelum ni DeeDee masuk kerja 7:30am dan balik 4:30pm. Well, pilihan tu sentiasa ada, so pilihlah yang terbaik dan jangan menyesal dengan apa jua keputusan yang telah dibuat. Okeh! Jumpa lagi (^_^)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers