I Like it!!!

Sunday, May 15, 2011

If we could be twice young and twice old we could correct all our mistakes.

Senyum semua. Hari ni hari Ahad. Aku berpeluang menulis blog di kesempatan hari jadiku ini. Apa perancanganku untuk hari jadi kali ini? Huhuhuhu... Oh oh oh tidak. Tidak saya keluar dan stay out late macam dulu-dulu lagi [amboi, bercakap macam sudah tua bangka]. Hehe... acah saja ya. Gurau-gurau. Saya di rumah hari ni sepanjang hari. Rehat lebih baik dan menghayati sepenuhnya nikmat aku masih lagi bernafas hari ini dengan izinNya. Alhamdulillah.

Party and present? Hehe... tak perlu majlis besar-besaran dan tak semestinya ada hadiah. Itu saja. Cukup besar bagiku hadiah dari kalian semua menyadari akan kehadiranku dan mengingatiku kepada yang menyayangi. Itu hadiah terbesar bagiku. Tak kiralah samada wish hari kelahiranku melalui social network atau sms dan call. So, far Alhamdulillah, semua laluan penghantaran wish kepadaku, sampai dalam bentuk media, call dan internet. Cukup. Sudah cukup buat saya senyum lebar sampai ke telinga di atas sambutan sebegitu. Kenapa ni Dee? Merajuk ka? [Hehe, tidak lah, sebab saya tahu]. Apa yang ko tahu Dee? Setelah sekian lama dan setiap tahun melalui hari kelahiran, takkan tak faham-faham lagi. Ce fahamkan. Soal Party, Hadiah dan Rakan-rakan yang menghadiri. Hehe... Party? Ermmm... I love Party. Sukakan majlis tak kira besar-besaran mahupun kecil. Kecil lebih bagus. [Senang berkemas]. Huahauahuahauahu. Mungkin majlis harijadi bagiku tidak bermakna sebab aku sejak kecil tidak pernah ada majlis setiap kali harijadi. So, tak demand. Kalau ada pun, Alhamdulillah. Jika ibu bapaku sedar saja, baru ada bacaan doa selamat antara kami sahaja. Itupun dah memadai :D.

Party pulak, kalau di pejabat yang aku kerja sekarang, syukur Alhamdulillah, akan ada party. Setiap tahun memang ada. Itu untuk kepastian. So, memadai bagiku ada majlis sambutan bersama-sama di pejabat sebab semua dapat :D. Hadiah? Erm, tak kisah. Yang terbest hadiah bagiku, wish hari jadi daripada, teman berdekatan, rakan-rakan lama dan baru, keluarga dan juga network social. Cukup. Macam malam tadi dan hari ni, ada yang menelefon. Thanks ya... Itu sudah cukup membuatku gembira. Ermmm, rakan-rakan yang menghadiri pulak? Kalau ada majlis hari jadi, kompom sesiapa saja mau datang tuu, ada makan Freee~ Hahahaa... Terbaeeekkk kiranya yang datang itu adalah semuanya yang di kenal! Hahaha... Pasti meriah... Tapi, tak nak cerita pasal hari nih, memang aku tak dak celebrate hari jadi hari nih. Sebab tu pagi bangun tidurku nyenyak saja bagaikan Putera Kapas. [Hahaha, adaka Putera Kapas? Ntah! Siri Korea terbaru kot?].

Ada lagi yang tertinggal. Kek Hari Jadimu DeeDee? Hehe... usia pun dah meningkat nih, kek hanya untuk kanak-kanak saja lah. Tapi, kalau ada pun, wow wow wow, I like! Hahaha... Oh, cake untuk aku tahun ni, ada selagi aku bertugas di pejabat aku yang sekarang. Tentu saja ada. Kalau ada yang membaca entri-entri harijadiku, tentu tahu Kek di order dari mana. Cukup lah tuu. Janji ada tapi tak wajib. Haha... Adoi... Kesimpulannya, ada tiada nya majlis untuk hari jadiku, aku tak kisah. Yang aku kisah, ada rehat bagiku ketika Hari Jadiku. Itu cukup. Selebihnya, aku berserah saja. Hehe... Rezeki kita jangan tolak. Itu jeww...

Budak serumah a.k.a Bujang Sepah Semat amacam?
Hahaha... Bujang saja bukan bukan bujang terlajak. Oh! Kitorang di rumah baru ni Happy-happy saja selalu. Haha... Sehari kalau tak ketawa, tak boleyyy. Wajib pecahkan lemak. F,W dan D ok saja [Amboi, guna Initial saja plak daaaaaa~]. Lately saja kami 3 kejap-kejap melayan cerita Korea. Hahahah... aku berjaya pulak sekali lagi buat Housemate baru nih kegianan menonton Korea bersamaku. Padahal sudah ada tv aku angkut dari Seremban ke rumah baru di K-eL nih hasil collection kami bertiga bersama. Nak jugak menonton Korean Series di laptop. Hehe... Layan Korea cerita lama plak tuu. Ala... Cerita My Girl! Hehehe... Best and Cute-cute! Itu komen terbaik aku pada jalan cerita dan para pelakonnya. Huhuhu...

Penyakat pun penyakat masing-masing kami bertiga di rumah nih. Ada saja bahan untuk di jadikan bahan ketawa. Haishhh... Tak habis-habis. Tambah-tambah lagi kalau si F ada. D dan W masing-masing menokok tambah bahan ketawa. Adoi~ Kalau setakat malam tadi pun ketika aku tengah berbual di handphone, ada saja terngiang-ngiang nyanyian "Happy Birthday" untuk D lepas 12 malam oleh si F dan W menyakat. Hahaha... Oh! Sungguh terharu~ Housemate wish... Orang yang paling dekat menggantikan keluarga wish. Hehehe... Sudah cukup memadai. Hehhe... Apapun, semenjak kami bertiga duduk bersama, kami bertiga saling menjaga kebajikan masing-masing dan batas masing-masing. Kesemua kerja mengemas dan membersihkan rumah adalah tanggungjawab bersama tanpa perlu bersuara kerana kami masing-masing pun sudah dewasa. Itu sudah cukup membuatkan kami bertiga semakin selesa tinggal bersama kerana saling bertanggungjawab ingat dan mengingati tugas masing-masing.

Aku pula selaku ketua rumah, saling memantau dan memastikan semuanya terurus dan cepat-cepat mengadu pada tuan rumah sewa jika ada kemusykilan dan masalah tentang rumah sewa. Alhamdulillah, so far so good. Semuanya terurus. Lama telahku berdoa di tambah dengan usaha, and tawakal Alhamdulillah, inilah hasilnya. Thank You Allah - Maher Zain. :D InsyaAllah jika diizinkan, raya nantik lepas kitorang masing-masing dah balik Miri, balik semula ke KL untuk buat open house masakan Sarawak pulak. Huhuhu... jemput-jemput lah datang ke rumah. InsyaAllah, Laksa Sarawak ada. Original gitu~ Mai la datang... Hanya yang telah kenal lama okeh! Tak lama tapi kenal pun cukup memadai. Rasakanlah masakan Bujang Sepah Semat kami. Hahahahhaha... [Berangan yang bakal menjadi kenyataan]. Belum lama ni, kitorang bertiga makan besar bersama di rumah. Rezeki. Nasib baik semua sama kepala jerrr makan. Ada lah lebihan jamuan dari tempat kerja si D dan F. Malamnya kami panaskan. Hidang lalu makan bersantap! Huahauahauahuahu, licinnnnnnn!!!! Berulam sekali! Wahhhh~ D pun tak sangka malam tu ingatkan makanan dari opis D jer ada, rupanya, kebetulan si F pun ada lebihan makanan majlis di opis dia plak. Wahhhhh, makan besaq la malam tuu, untung W? Untung bersama la kami~

Hehehe... Oh! Sebelum terlupa, bacakan pepatah ini, Patah Tumbuh, Hilang Berganti. Baru-baru ni, ada staff baru datang ke opis aku. Dalam antara 3 staff tu, aku nak highlightkan staff yang ke-3 nih. Namanya MuMu (bukan nama sebenar). Muda lagi dan first time dapat kerja. Syukur Alhamdulillah, kedatangannya ke bahagianku dapat mengisi kesunyian lama aku semenjak arwah Kak Nana pergi. Tempat arwah dah ada penggantinya, namun tidak sekali-kali aku lupakan arwah dan jasa-jasa baik arwah kepadaku walaupun telah ada pengganti. Kalau dulu arwah mengajarku, kini aku pula yang menjadi Mentor kepada MuMu. Syukur, bebanku di pikul semula kepadanya. Bukan beban besar, tapi tanggungjawab. Itulah sebaiknya kita bersabar saja dalam apa jua situasi yang berlaku. Di setiap kejadian, ada hikmah yang berlaku. Terima Kasih ya Allah. Terima Kasih banyak. Aku suka dengan pengganti yang baru ini kerna senang untuk di ajar dan cepat menangkap pelajaran. Semoga dia juga sukses dalam apa jua yang dikerjakannya selagi ia baik dan bermanfaat. Amin.

*Buat arwah Kak Nana dan arwah anak buahku Noraida*
-Al-Fatihah-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers