I Like it!!!

Friday, August 13, 2010

Whisper whis whis whissssssperrrrr... "DeeDee"

Alhamdulillah.. Semalam sempatku berbuka di rumah... Walaupun dengan kesesakan lalu lintas yang padat di KL nih... dapat juga pemandu basku (konon) mencilok sampai ke rumahku.. Chewahhh... Bangga lah dapat berbuka di rumah sewa semalam? ehehhe... No lah... just that happy larr jugak kerna sempat berbuka di rumah dalam kesibukan jalan di KL lagi-lagi time pulang kerja... Huhuhu.. Itu cerita semalam.. Cerita hari ni plak.. Hari ketiga berpuasa... Siapa tak sahor.. tak tahulah, apa kan jadi kan.. Tapi aku, kalau sahor sekadar air kosong saja pun Alhamdulillah.. Ada kurma saja ngan air kosong pun okay jugak... Janji ada sahor.. InsyaAllah mampu bertahan hingga ke waktu berbuka... Hari ni, aku nak share sesuatu. Ehehe.... Cerita bulan puasa.. Tapi benar... Berlaku hari ini juga.. Erm... Hari ni, aku terpaksa lah stay di opis saja.. berbuka dengan apa saja yang ada lah waktu berbuka nanti.. biskut pun ada gak... so... tunggu masa saja.. Bukan apa, hujan di luar tuh... nak jalan kaki ke Stesen bas yang jauh tu kompom basah kuyup nanti... Dahla aku nih sensitif kena ujan... Mudah demam.. Hohoh.. Oh ya.. cerita apa ku mo share ni bukan rekaan semata-mata... Kisah benar... Deh...

Petang ni tadi, sebelum semua staff balik, aku sempat lagi singgah ke stor tempat kerja ku untuk memeriksa peralatan dan barang-barang pentingku. Masuknya aku ke dalam stor itu, tiba-tiba si Cik Norah Jones (bukan nama sebenar) menyebut namaku di balik almari yang di jadikan pemisah sementara antara stor dan ruangan alatanku... Malasku jenguk.. Aku hanya anggap itu gurauan Cik Norah Jones memanggil-manggil namaku ketika ku sibuk... Aku tidak menyahut, walaupun aku boleh minilik di antara celah almari pemisah tu... Aku assume Cik Norah Jones sedang bersolat di sebalik almari tu... Memang ada ruang kalau nak solat. So... aku pun buat bodo.. huhu... Tiba-tiba lagi, Kak Banana (bukan nama sebenar) menjerit melaung-laung namaku dari luar pintu stor yang terbuka tu tadi... Barulah aku menyahut sebab bunyinya macam urgent saja... "Dee, engko punya laptop tu akak dah tutup dan tinggal engko lagi simpankan. Ada dalam bilik ya. Ko buat apa nih? Ada benda nak di angkut lagi ker? Nak di tolong?"... DeeDee pun tersengih kambing sajalah..cakap "Takpa Kak, Kak! sini lah kak Stor" Lalu aku sengaja mengajak Kak Banana ke arah stor yang di pisahkan almari tu... Aku pula assume Cik Norah Jones akan terkantoi sambil tergelak sebab ketahuan dia saja menakut-nakutkan DeeDee tadi dengan bisikan "DeeDee!!!!".... Kak Banana hanya mengikutku melihat apa yang ku sedang pandang... Kak Banana memanglah tak tahu apa-apa... Lantas... ku buka mataku luas-luas melihat di ruang tersebut hanya selembar kecil karpet merah alas tempat untuk letak sejadah saja tapi tiada sorang pun kat situ... Rupa-rupanya.. Tiada orang di situ dari tadi ku dalam bilik tuuuu....

Lantas juga aku menceritakan pada Kak Banana.. Kak Banana meremang bulu roma lantas tidak mahu lagi masuk ke bilik storku itu jika berseorangan... Serius wei, aku tak berniat nak menakutkan... Nasib baik aku tak sahut. Tapi memang jelas bisikan halus seorang perempuan seperti suara Cik Norah Jones memanggil ku... Hehe.... Oklah... setakat ini saja. Tak nak sambong cerita nih... Lagipun, waktu berbuka dah hampir nih ... So, keep update about me again. InsyaAllah.... kita semua akan dapat berjumpa lagi. Selamat menjalankan ibadah puasa. :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers