I Like it!!!

Wednesday, August 11, 2010

Aku Berbuka di Pejabat Hari ni....

Jam di dinding menunjukkan waktu hampir dekat dengan pukul 6... Hari ni, sepatutnya aku balik pukul 4:30pm seperti yang aku bincangkan dengan Bos supaya dapat pulang awal. Tapi, bahagian menguruskan punch card tidak mengizinkan. So, aku akur. Tujuan ku mahu pulang awal tu supaya aku dapat berbuka puasa di rumah untuk hari pertamaku berpuasa hari ni. Namun, hajat tak kesampaian... Tidaklah ku sedih... Lagipun, hidup di perantauan nih kena tabah. Pulang pun hanya kawan saja yang ada... Takpelah.. lumrah bekerja. So, aku memilih untuk berbuka di pejabat juga hari nih. Lagipun, perabot perpindahan dari pejabat lama belum habis di pindahkan sepenuhnya...kira hari ke-6 lah ni, aku dan Johnny Deep (bukan nama sebenar) terpaksa stay back lagi di pejabat. Letih tau... sebab bukan alasan puasa... Telah berturut-turut saja... Dari Jumaat lepas hingga hari nih... Malam tadi paling akhir ku sampai rumah... Pukul 10:53pm ku sampai rumah... Apapun... Ini semua memang benar menguji kesabaran ku. Heee... Yalah... siapa lagi yang boleh diharapkan... Masing-masing ada komitmen sendiri... So, aku pun balik nak sibuk apa kan selain basuh baju dan rehat tu.. so, aku lah dan Johnny Deep... Hehe... So, bagaimana pula dengan makanan berbuka ku hari nih? Lucky that luar opis ada juga kedai-kedai jual makanan.. aku kirim Johnny saja.... So, no heart feeling for today... Hehe... Hidup mesti tabah dan sabar... Ehehe.. Oklah... Waktu berbuka hampir sudah ni... Chow cin cau... Muahhhh.... Opsss... Puasa... tak bleh kiss kiss... Assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers