I Like it!!!

Thursday, August 5, 2010

Hari Ni Baru saja Selesai Examku..Yay...

Perluka setiap kali ku buat begini? Hari ni... aku baru saja mo share sesuatu, namun apa artinya... Bila ku sms salah seorang hamba Allah ini, mesejku tak kesampaian padanya... Takpa.. Siapala yang faham aku kan. Apapun, aku teruskan juga dulu ceritaku hari ni. Hari ni barulah aku free sikit otak ku lepas selesai menjalani Exam tadi. Beberapa hari ini aku begitu sibuk hinggakan tiada masa untuk diriku sendiri basuh baju. Hari Isnin sudah start ku bz dari tarikh 26hb Julai hingga lah tadi baru ku lega sikit. ini pun aku dalam keletihan menaip dalam blog kerana inginku share ceritaku melalui salah seorang hamba Allah ni, tapi malangnya, sms delivery ku menyatakan sms ku tak delivered. Jarang-jarang berlaku sebenarnya, tapi itulah... Mustahil di tutup handphonenya. Tahukah aku benar-benar sedih hari ni. Saat ini?..Ya.. saat ini. Siap aku terpaksa tangguh dulu chat ngan kawan2ku sayang dan facebook2 commentku semata-mata kena buat blog ni hari ni jugak supaya aku takkan lupa saat sedihku ini. Hmm Hmm... Dahla hari Isnin dari 26hb Julai tu aku sibuk di luar tempat kerjaku saja sehingga Khamis. Lepas tu plak, petang khamis aku sibuk dengan kedatangan abang angkatku dari Miri. Aku sibuk melayani kerenah-kerenah abang angkat ku dan teman wanitanya dari hari khamis hingga Ahad 1 Ogos ku hantar sampai airport KL (LCCT). Isnin tu plak aku kerja dan sibuk bertugas plak di kaunter luar pejabat. Berapa kali telah aku tertangguh mo share kisah2ku dengan Hamba Allah ni. Sebab, keletihan dan belum prepare sangat nak crita panjang. Tambahan lagi baru khamis abang angkat ku datang itu juga aku baru tahu rupa-rupanya Examku 5 August... Aku sangkakan 28hb Ogos ka or akhir-akhir la... Rupa-rupanya sebegitu pantas tarikhnya. Aku pula belum bersedia apa-apa tentang exam. Tambahan lagi aku tiada buku nota hendak di baca jadikan ulangkaji. Tahukah sebenarnya aku takut aku belum bersedia lalu gagal exam dan belum juga sah-sah jawatan walaupun aku ada masa lagi. Tahukah aku sangat menyayangi masa tu...? Sehingga lah hari ini. Tahukah aku tak dapat-dapat jugak bahan study aku dari opis2 aku? sebab semuanya dah terpacking nak pindah bangunan asal yang tak perlu sewa...

Ya Allah...sedihnya aku bila sebenarnya aku hari ini gembira last minit ketika ku di Hospital Serdang ada kawanku yang caring memberi pinjamku buku rujukan ketika di saat beberapa minit saja mahu exam? Tahukah?... Sedih tau... Aku sedih aku nak cerita setiap kejutan yang menimpa aku lately, tak tersempat aku ceritakan..tambahan lagi suami jiranku yang meninggal..dan ahhhhhhhhhhhhhhh........ Banyak lagi mahu ku kongsikan... Tapi, ya... tiada kesabaran yang tinggi kepadaku... Thanks Ya Allah... Engkau saja yang mampu memberikan ku kata putus dan guide untuk buat keputusan hari ini....

Lagi menyayatkan hatiku pula hari ini, aku didatangi SMS ugutan... Bukan ugutan, sms dari Boyfriend orang lain. Yang mencemburui buta tiba-tiba mengatakan suruh aku delete gambar girlfriendnya dari facebook ku? Helloooooooooooooooooo!!!! You know or understand or not?????!!! Laman Sosial Facebook? Social!!!!! haloooooo!!!! Urgggghhhhh... Apa lah ... Kalau tak dapat hidup di bandar..please lah, tinggal di hutan sana!!!! Aku dengan sesiapa pun aku hanya kawan. Damn u!!!! Lain kali jangan main facebook lah wei!!!! Apapun... aku menghormati juga orang sepertimu. Dan telah ku deletekan gambar2 teman wanita EMAS mu itu dari gambar2 fb ku. Yang mana girlfren mu itu juga kawanku dan tak lebih dari itu. URRRGGGhhhh... kuno...

Apapun...sudahla...yang sudah tu sudahla.... Hari ni punya cerita saja tu. Ecok pun Jumaat, hari yang baik bagiku..minggu depan pula Puasa.. Jadi, kena siapkan benteng2 kesabaran yang tinggi lah di hari-hari yang mendatang nih... Macam-macam tanggapan terhadapku sudah kan. Hmm... yeah... Aku juga wajib! mengambil setiap pengajaran dalam setiap hal-hal yang begitu banyak berlaku terhadapku baru-baru ini yang ada lagi tak termampu ku ceritakan dalam blog yang harusku simpan dan lock ketat!! dalam kisah perjalananku di blog yang lain... Chow...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers