I Like it!!!

Monday, July 23, 2012

5 Sebab Diet Kecundang

Diet merupakan salah satu cara untuk mendapatkan berat badan ideal. Namun, jangan terlalu mengharap untuk berjaya dalam program diet anda sekiranya anda mengabaikan beberapa tip penting ini:

1. Melewatkan Waktu Makan
  • Kesibukan melakukan pekerjaan biasanya akan membuatkan anda menunda waktu makan. Namun, melewatkan makan sebenarnya akan meningkatkan nafsu untuk makan lebih daripada kuantiti yang sepatutnya.
2. Makan Pemanis Buatan
  • Sambil membuat kerja, tangan lincah menyuapkan kudap-kudapan manis, terutama makanan yang dihasilkan menggunakan pemanis buatan. Tidak kira di dalam makanan mahupun minuman. Kandungan pemanis buatan di dalam makanan ini akan memicu metabolisme tubuh untuk meningkatkan penyimpanan lemak di dalam tubuh.
3. Menjauhi Gandum Dan Bijirin
  • Jenis makanan ini secara bertahap akan mengurangi kemungkinan penambahan lemak di perut. Gandum dan bijirin memiliki jumlah karbohidrat yang membantu dalam proses pencernaan.
4. Mengabaikan Lemak Baik
  • Meski makanan berlemak merupakan musuh bagi mereka yang ingin melakukan diet sihat, namun tidak bagi avokado. Buah ini mengandungi lemak baik yang penting bagi tubuh. Menambahkan buah avokado di dalam menu harian akan mengurangi lemak di sekitar perut secara lebih cepat. Selain avokado, minyak zaitun dan kacang-kacangan merupakan sumber yang baik bagi tubuh mereka yang tengah diet.
5. Malas Olah Tubuh
  • Meski dikatakan lapuk, tetapi melakukan aktiviti olahraga memang menjadi senjata utama untuk membantu mencapai matlamat tubuh yang sihat, bugar dan langsing.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Followers